Zmiany kadrowe
Rafał Albin szefem marketingu i operacji w Microsoft w Polsce
Obejmując z początkiem sierpnia stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za zarządzanie obszarem marketingu i operacji dołączył do ścisłego kierownictwa polskiego oddziału Microsoft. Zastąpił na tym stanowisku Anielę Hejnowską.
“Transformacja firmy Microsoft, ale przede wszystkim naszych klientów i partnerów, już od dawna nie jest kwestią tylko technologii. To zmiana myślenia o ludziach, kulturze pracy i biznesie w jego różnych wymiarach. Technologia jest narzędziem, które tę transformację przyspiesza i czyni bardziej skuteczną. Dlatego tym bardziej cieszę się, że wracam do działu Marketing & Operations w tak ważnym dla całego rynku i Microsoft momencie, w czasach rozwoju inwestycji Polskiej Doliny Cyfrowej, pierwszego w Polsce i regionie CEE centrum przetwarzania danych. Jestem pewny, że właśnie to przedsięwzięcie oraz idące za nim programy zwiększania kompetencji cyfrowych pracowników polskich firm, partnerów Microsoft i studentów, otworzą szereg nowych szans dla polskich przedsiębiorstw. W efekcie pozwolą nam dołożyć kolejną cegiełkę do rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce” – mówi Rafał Albin, Dyrektor Marketingu i Operacji w polskim oddziale Microsoft.
Rafał Albin jest związany z branżą IT od 1999 roku. Początkowo specjalizował się w dostarczaniu usług i rozwiązań dla firm z sektora MSP. W latach 2001 – 2009 był związany z firmą AB, gdzie odpowiadał za szereg działań na poziomie krajowym i regionalnym. W 2009 roku rozpoczął pracę w lokalnych strukturach Microsoft, gdzie objął stanowisko kierownika grupy produktowej Windows. Od 2013 roku kierował zespołem odpowiedzialnym za wprowadzanie na rynek najnowszych rozwiązań firmy, a także rozwój współpracy ze środowiskami deweloperskimi i przedsiębiorstwami tworzącymi oprogramowanie w oparciu o technologie Microsoft. Od 2016 odpowiadał za sprzedaż rozwiązań konsumenckich Microsoft na terenie Polski oraz Rumunii. Jako członek zarządu polskiego oddziału Microsoft należał również do kierownictwa działu Consumer and Devices Sale w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ostatnio, jako CEE Enterprise Channel Management Lead, Rafał Albin wspierał proces transformacji cyfrowej klientów Microsoft w ramach kanału partnerskiego w tym regionie.
Rafał Albin jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Politechniki Wrocławskiej.