BiznesPolecane tematy

Raport: sztuczna inteligencja i analityka wpływają na tempo transformacji miejsc pracy

Najnowsze badanie dotyczące rozwoju tradycyjnego modelu biura w kierunku cyfrowego miejsca pracy – Digital Workplace – wskazuje, że do najważniejszych celów cyfrowej strategii transformacji należą: osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i usprawnienie procesu biznesowego. Twierdzi tak 40% z 800 organizacji zapytanych przez Dimension Data na potrzeby raportu „Digital Workplace Report: Transforming Your Business”.

Raport: sztuczna inteligencja i analityka wpływają na tempo transformacji miejsc pracy

Kolejny wniosek płynący z raportu jest taki, że cyfrowa transformacja nie polega na adaptacji technologii z przeszłości. Aż 62% respondentów spodziewa się, że w ciągu najbliższych dwóch lat wdroży w swoich organizacjach rozwiązania takie jak wirtualny doradca, a 58% a tym samym okresie ma nadzieję na aktywne rozpoczęcie inwestycji w technologie usprawniające funkcjonowanie wirtualnych doradców.

Coraz więcej wirtualnych pracowników

Obecnie cyfrowe miejsce pracy nie składa się wyłącznie z menadżerów i osób, którymi zarządzają, czyli pracowników współpracujących ze sobą w ramach projektów lub osób pracujących z klientami i partnerami. Coraz częściej obejmuje „wirtualnych” pracowników, którzy nie istnieją w sensie fizycznym, ale mimo to odgrywają ważną rolę w organizacji.

Pomimo tego, iż technologia sztucznej inteligencji (AI) jest wciąż w fazie rozwoju, jest już wystarczająco zaawansowana, aby być obecną w firmach w postaci wirtualnych asystentów, a także – w niektórych branżach, takich jak bankowość – jako wirtualni opiekunowie, czy wirtualni doradcy. Określani jako boty wbudowane w konkretne aplikacje, wirtualni asystenci wykorzystują technologię sztucznej inteligencji oraz technologię machine learning do udzielania odpowiedzi na podstawowe pytania.

Pomimo tego, iż technologia sztucznej inteligencji (AI) jest wciąż w fazie rozwoju, jest już wystarczająco zaawansowana, aby być obecną w firmach w postaci wirtualnych asystentów, a także – w niektórych branżach, takich jak bankowość – jako wirtualni opiekunowie, czy wirtualni doradcy. Określani jako boty wbudowane w konkretne aplikacje, wirtualni asystenci wykorzystują technologię sztucznej inteligencji oraz technologię machine learning do udzielania odpowiedzi na podstawowe pytania.

Nie wystarczy po prostu wdrożyć te technologie. Organizacje usprawniły wykorzystanie narzędzi analitycznych, aby zrozumieć, w jaki sposób technologie wpływają na wydajność firmy. 64% korzysta z analityki w celu poprawy obsługi klientów, a 58% wykorzystuje ją do oceny technologii środowiska pracy” – mówi Krista Brown, Dimension Data’s Group End-user Computing SVP. Tymczasem ok. 30% organizacji twierdzi, że są zaawansowane w inicjatywach z zakresu cyfrowej transformacji i już czerpią z niego korzyści.

Krista Brown twierdzi, że jednym z powodów wstrzymujących firmy przed wprowadzaniem cyfrowych miejsc pracy jest kultura korporacyjna danej organizacji. Często technologia i kultura korporacyjna hamują zmianę stylu pracy, zamiast do niej zachęcać. “Złożoność istniejącej infrastruktury informatycznej może stanowić poważną przeszkodę we wdrażaniu nowych narzędzi współpracy, wspierających elastyczne modele pracy. Udane transformacje cyfrowe notujemy wówczas, gdy technologia informatyczna ściśle współgra z głównymi kierunkami biznesu” – mówi. „Transformacje te wspierają nowe sposoby prowadzenia biznesu lub wspierają klientów” – dodaje.

Mobilność kluczem cyfrowego miejsca pracy

Liderzy IT zostali poproszeni o ustalenie hierarchii technologii, które okazały się najważniejsze w ich strategiach cyfrowych miejsc pracy. Robert Allman, Group Senior Vice President, Customer Experience and Collaboration uważa, że dla cyfrowego miejsca pracy kluczowa jest mobilność. “Liderzy biznesu i CIO są przekonani co do roli mobilności w cyfrowym miejscu pracy i coraz częściej oferują wsparcie dla urządzeń firmowych i urządzeń pracowników w ramach jednego środowiska pracy” – stwierdza

Przedsiębiorstwa decydują się również na nowe technologie w miejscu pracy, aby realizować większe oczekiwania klientów względem zakresu usług, 45% respondentów twierdzi, że zwiększyło satysfakcję klientów dzięki wykorzystaniu w miejscu pracy technologii cyfrowych.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *