Wydarzenie skierowane do twórców startupów oraz pomysłodawców innowacyjnych rozwiązań dla edukacji rozpocznie się 19 lutego. Od tego dnia do 25 lutego każdy może bezpłatnie sprawdzić potencjał biznesowy i technologiczny swojego projektu, wziąć udział w indywidualnych konsultacjach eksperckich oraz zaprezentować swój pomysł przed jury i powalczyć o zaproszenie do pre-akceleracji.
W tej edycji akcelerator skupia się na identyfikowaniu wyzwań sektora oświaty i poszukiwaniu odpowiedzi na nie w środowisku akademickim oraz startupowym, wśród programistów, innowatorów i pasjonatów technologii, informują organizatorzy. Po raz pierwszy tematyka została rozszerzona o nowy obszar – higienę cyfrową (Digital Wellbeing), czyli dbałość o jakość czasu spędzonego przed ekranem, jego konsekwencji dla zdrowia i samopoczucia oraz rozwój kompetencji miękkich, czyli umiejętności indywidualnych, społecznych, interpersonalnych. Najlepiej ocenione pomysły mają szansę na akcelerację, a ich autorzy na pełne wsparcie ekspertów w tworzeniu własnego biznesu.
“Działalność eduLAB to nasz wkład w cyfrową transformację polskiego szkolnictwa. Edukacja to obszar z wielkim potencjałem, który może i powinien wykorzystywać nowoczesne technologie, i dla którego można jeszcze wiele w tym zakresie zrobić. Jednocześnie jesteśmy świadomi zagrożeń związanych ze światem online. Dlatego chcemy tworzyć rozwiązania unowocześniające i usprawniające edukację, a jednocześnie takie, które będą wspierały cyfrową higienę, czyli zachowanie odpowiedniego balansu między światem online i offline, wspierały dzieci i młodzież w zawiązywaniu relacji, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych” – mówi Łukasz Czernecki, prezes zarządu eduLAB, wiceprezes Euvic.
Od pomysłu do biznesu
edCAMP to siedem dni intensywnej pracy nad własnym startupem. Pierwsze dwa dni to warsztaty i wykłady online dotyczące wszystkich kluczowych elementów istotnych dla tworzenia i funkcjonowania startupu. Prelekcje dotyczą wielu aspektów, związanych z rozwojem projektu i uruchomieniem własnego biznesu: od modeli biznesowych i finansowych, po aspekty prawne, marketing czy sztukę prezentacji projektu przed inwestorami. Kolejne pięć dni to seria spotkań mentoringowych online. Jest to czas na indywidualne konsultacje z ekspertami, dopracowanie szczegółów projektu i przygotowanie prezentacji (pitch deck).
Ostatni dzień to kluczowy moment, czyli prezentacja inwestorska przed jurorami. Zespoły z największym potencjałem zostaną zaproszone do pre-akceleracji i dostaną możliwość dalszego rozwoju swojego pomysłu pod okiem ekspertów oraz przygotowania do obrony projektu przed komisją inwestycyjną, wskazują organizatorzy.
W finale edCAMP wyróżniane są projekty z największym potencjałem biznesowym. Wyróżnienie jest jednocześnie rekomendacją dla komisji decydującej o dalszym zaangażowaniu akceleratora w rozwój i komercjalizację rozwiązania. Pozytywna decyzja komisji oznacza obecność projektu w procesie akceleracji według autorskiej metodyki eduLAB, gwarantującej finansowanie rozwoju technologicznego i biznesowego, w tym dostępu do infrastruktury, wiedzy i doświadczenia ekspertów, do poziomu nawet 1 mln zł.
Przypomnijmy, że akcelerator eduLAB działa od 2017 roku. Koncentruje się głównie na rozwiązaniach z zakresu edtech, ale obserwuje i inwestuje również w rozwiązania w obszarach pokrewnych. Od 2017 roku eduLAB zweryfikował i ocenił potencjał ponad 700 pomysłów. Ze wsparcia akceleratora obecnie korzysta 17 startupów na różnym poziomie rozwoju. Połowa z nich otrzymała kolejną rundę finansowania i swoimi produktami planuje podbić zagraniczne rynki.
Zapraszamy do rejestracji na stronie.