StartupyRynek

Rusza siódma edycja warsztatów edCAMP organizowanych przez eduLAB

Wydarzenie skierowane do twórców startupów oraz pomysłodawców innowacyjnych rozwiązań dla edukacji rozpocznie się 19 lutego. Od tego dnia do 25 lutego każdy może bezpłatnie sprawdzić potencjał biznesowy i technologiczny swojego projektu, wziąć udział w indywidualnych konsultacjach eksperckich oraz zaprezentować swój pomysł przed jury i powalczyć o zaproszenie do pre-akceleracji.

Rusza siódma edycja warsztatów edCAMP organizowanych przez eduLAB

W tej edycji akcelerator skupia się na identyfikowaniu wyzwań sektora oświaty i poszukiwaniu odpowiedzi na nie w środowisku akademickim oraz startupowym, wśród programistów, innowatorów i pasjonatów technologii, informują organizatorzy. Po raz pierwszy tematyka została rozszerzona o nowy obszar – higienę cyfrową (Digital Wellbeing), czyli dbałość o jakość czasu spędzonego przed ekranem, jego konsekwencji dla zdrowia i samopoczucia oraz rozwój kompetencji miękkich, czyli umiejętności indywidualnych, społecznych, interpersonalnych. Najlepiej ocenione pomysły mają szansę na akcelerację, a ich autorzy na pełne wsparcie ekspertów w tworzeniu własnego biznesu.

“Działalność eduLAB to nasz wkład w cyfrową transformację polskiego szkolnictwa. Edukacja to obszar z wielkim potencjałem, który może i powinien wykorzystywać nowoczesne technologie, i dla którego można jeszcze wiele w tym zakresie zrobić. Jednocześnie jesteśmy świadomi zagrożeń związanych ze światem online. Dlatego chcemy tworzyć rozwiązania unowocześniające i usprawniające edukację, a jednocześnie takie, które będą wspierały cyfrową higienę, czyli zachowanie odpowiedniego balansu między światem online i offline, wspierały dzieci i młodzież w zawiązywaniu relacji, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych” – mówi Łukasz Czernecki, prezes zarządu eduLAB, wiceprezes Euvic.

Od pomysłu do biznesu

edCAMP to siedem dni intensywnej pracy nad własnym startupem. Pierwsze dwa dni to warsztaty i wykłady online dotyczące wszystkich kluczowych elementów istotnych dla tworzenia i funkcjonowania startupu. Prelekcje dotyczą wielu aspektów, związanych z rozwojem projektu i uruchomieniem własnego biznesu: od modeli biznesowych i finansowych, po aspekty prawne, marketing czy sztukę prezentacji projektu przed inwestorami. Kolejne pięć dni to seria spotkań mentoringowych online. Jest to czas na indywidualne konsultacje z ekspertami, dopracowanie szczegółów projektu i przygotowanie prezentacji (pitch deck).

Przeczytaj również
10 trendów chmurowych, które warto śledzić w bieżącym roku

Ostatni dzień to kluczowy moment, czyli prezentacja inwestorska przed jurorami. Zespoły z największym potencjałem zostaną zaproszone do pre-akceleracji i dostaną możliwość dalszego rozwoju swojego pomysłu pod okiem ekspertów oraz przygotowania do obrony projektu przed komisją inwestycyjną, wskazują organizatorzy.

W finale edCAMP wyróżniane są projekty z największym potencjałem biznesowym. Wyróżnienie jest jednocześnie rekomendacją dla komisji decydującej o dalszym zaangażowaniu akceleratora w rozwój i komercjalizację rozwiązania. Pozytywna decyzja komisji oznacza obecność projektu w procesie akceleracji według autorskiej metodyki eduLAB, gwarantującej finansowanie rozwoju technologicznego i biznesowego, w tym dostępu do infrastruktury, wiedzy i doświadczenia ekspertów, do poziomu nawet 1 mln zł.

Przypomnijmy, że akcelerator eduLAB działa od 2017 roku. Koncentruje się głównie na rozwiązaniach z zakresu edtech, ale obserwuje i inwestuje również w rozwiązania w obszarach pokrewnych. Od 2017 roku eduLAB zweryfikował i ocenił potencjał ponad 700 pomysłów. Ze wsparcia akceleratora obecnie korzysta 17 startupów na różnym poziomie rozwoju. Połowa z nich otrzymała kolejną rundę finansowania i swoimi produktami planuje podbić zagraniczne rynki.

Zapraszamy do rejestracji na stronie.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.