Sztuczna inteligencjaRynek
Salesforce i Google rozszerzają partnerstwo – wprowadzają Gemini do Agentforce
Rozszerzone partnerstwo umożliwi klientom Salesforce tworzenie agentów Agentforce przy użyciu Gemini i wdrażanie Salesforce w Google Cloud. Ponadto pozwoli na płynną wymianę danych między Google BigQuery i Salesforce za pośrednictwem technologii zerowego kopiowania – dodatkowo wyposażając użytkowników w dane, sztuczną inteligencję, zaufanie oraz aktywności, których potrzebują, aby wprowadzać autonomicznych agentów do swoich firm.
Jak poinformowano, wspólni klienci obu firm poprosili je o możliwość bardziej płynnej pracy w Salesforce i Google Cloud, co poskutkowało rozszerzeniem partnerstwa.
“Salesforce oferuje kompletną platformę agentowej sztucznej inteligencji klasy korporacyjnej, która ułatwia wdrażanie nowych możliwości i szybkie osiąganie wartości biznesowej. Google Cloud jest pionierem w dziedzinie agentowej sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw, oferując jedne z najpotężniejszych, najbardziej wydajnych modeli, agentów i narzędzi programistycznych AI na świecie. Razem tworzymy najlepsze miejsce dedykowane firmom do skalowania dzięki cyfrowej pracy” – skomentował Srini Tallapragada, Salesforce President & Chief Engineering and Customer Success Officer.
„Wybór Google Cloud przez Salesforce jako głównego dostawcy infrastruktury oznacza, że klienci korporacyjni mogą teraz wdrażać niektóre ze swoich najbardziej krytycznych aplikacji w naszej wysoce bezpiecznej, zoptymalizowanej pod kątem sztucznej inteligencji infrastrukturze – przy minimalnym tarciu” – dodał Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud.
Odpowiedzi w czasie rzeczywistym w Agentforce z Google Search
Agentforce będzie mógł wykorzystać Grounding z Google Search za pośrednictwem Vertex AI, opierając się na bezpiecznym fundamencie danych ustanowionym w ramach partnerstwa „zero copy” między Salesforce Data Cloud i Google BigQuery. Integracja ta daje rozwiązaniu Agentforce możliwość odwoływania się do aktualnych danych, wiadomości, bieżących wydarzeń i wiarygodnych cytatów, znacznie zwiększając świadomość kontekstową i zdolność do dostarczania dokładnych, popartych dowodami odpowiedzi.
Przykładowo, w zarządzaniu łańcuchem dostaw i logistyce, agent Agentforce może śledzić przesyłki i monitorować poziomy zapasów w Salesforce Commerce Cloud oraz proaktywnie identyfikować potencjalne zakłócenia przy użyciu danych z wyszukiwarki Google, w czasie rzeczywistym. W tym warunków pogodowych, zatorów w portach czy istotnych wydarzeń geopolitycznych.
W tym roku modele Gemini Google będą również dostępne do szybkiego tworzenia i wnioskowania bezpośrednio w Agentforce. Dzięki temu firmy skorzystają z:
- Agentów z możliwościami multimodalnymi: Natywna multimodalność Gemini pozwala agentom „widzieć” i interpretować świat, umożliwiając AI rozpoznawanie obrazów (takich jak kody błędów) i wykrywanie emocji w głosie. Zintegrowanie tego z Agentforce tworzy inteligentniejszych agentów, którzy reagują na dźwięk, wideo i tekst.
- Rozszerzonego kontekstowego rozumienia i wnioskowania: Okno kontekstowe Gemini z 2 milionami tokenów pozwala agentom przechowywać i odwoływać się do ogromnych ilości informacji, takich jak całe bazy kodu, lata interakcji z klientami lub dokumentacja produktu.
- Wzrostu szybkości i wydajności: Jak zapewniają przedstawiciele Google, jednostki przetwarzania tensorowego Google (TPU), w połączeniu z zaawansowanymi technikami, takimi jak te stosowane w Google NotebookLM, umożliwiają Gemini przetwarzanie i rozumienie informacji z wyjątkową szybkością i wydajnością, oferując odpowiedzi w czasie rzeczywistym nawet w przypadku złożonych zapytań. Przekłada się to na krótszy czas reakcji i niższe koszty operacyjne.
Platforma Salesforce wdrożona w Google Cloud
Klienci będą mogli również wykorzystać ujednoliconą platformę Salesforce (Agentforce, Data Cloud, Customer 360) w bezpiecznej, zoptymalizowanej pod kątem sztucznej inteligencji infrastrukturze Google Cloud, korzystając z funkcji takich jak dynamiczne dopasowanie, zerowa retencja danych i wykrywanie toksyczności zapewniane przez Einstein Trust Layer.
Gdy produkty Salesforce będą dostępne w Google Cloud, klienci będą mieli także możliwość zamawiania ofert Salesforce za pośrednictwem Google Cloud Marketplace.
Nowe połączenia między platformami, takimi jak Salesforce Service Cloud i Google Cloud’s Customer Engagement Suite, a także Slack i Google Workspace, umożliwią agentom AI i przedstawicielom serwisu ujednolicony dostęp do danych, usprawnione przepływy pracy oraz zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji, niezależnie od platformy.
Salesforce i Google Cloud głęboko integrują swoje platformy obsługi klienta – Salesforce Service Cloud i Google Cloud’s Customer Engagement Suite – aby stworzyć płynne i inteligentne środowisko wsparcia. Oczekuje się, że jeszcze w tym roku to podejście umożliwi agentom AI w Service Cloud: tłumaczenie głosowe w czasie rzeczywistym i analizę nastrojów oraz inteligentne przełączanie między agentami.
Ponadto w 2025 roku spodziewana jest również dostępność: głębszej integracji Data Cloud, BigQuery i Cortex Framework, a także nowa natywna integracja Tableau, Looker oraz BigQuery.