RynekPolecane tematy
SAP, Adobe i Microsoft zacieśniają współpracę na rzecz łatwej wymiany danych między systemami
W swoich założeniach nowa inicjatywa ma przynieść realne ułatwienia dla użytkowników końcowych oprogramowania firm SAP, Adobe oraz Microsoft. Projekt Open Data Initiative ma też ułatwić realizację działań mających na celu ograniczenie procesów powstawania silosów danych w organizacjach biznesowych.
Shantanu Narayen, dyrektor generalny Adobe; Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft; Bill McDermott, dyrektor generalny SAP. Źródło: SAP
Podczas niedawnej konferencji Microsoft Ignite przedstawiono założenia nowej, wspólnej inicjatywy firmy SAP, Adobe oraz Microsoft. Jej celem jest ułatwienie wymiany informacji pomiędzy oferowanymi przez koncerny rozwiązaniami, a także uproszczenia w zakresie zarządzania danymi. W efekcie bardziej efektywne i przyjazne klientom mają stać się m.in. procesy związane ze sprzedażą czy obsługą klienta. Wedle zapowiedzi wspólny – oparty na działającej w ramach platformy chmurowej Microsoft Azure usłudze Data Lake – model danych obejmie w pierwszej kolejności rozwiązania, takie jak: Adobe Experience Cloud i Adobe Experience Platform, Microsoft Dynamics 365, SAP C/4HANA oraz S/4HANA.
Główne założenia Open Data Initiative to:
• zapewnienie organizacjom pełnej, bezpośredniej kontroli nad wszystkimi danymi;
• ułatwienie wykorzystania ujednoliconych danych behawioralnych i operacyjnych na potrzeby procesów biznesowych opartych na sztucznej inteligencji;
• stworzenie łatwego do wykorzystania, otwartego i rozszerzalnego modelu danych, który ułatwi rozszerzenie koncepcji Open Data Initiative na inne rozwiązania.
Zdaniem sygnatariuszy porozumienia w dobie cyfrowej transformacji biznesu zwiększenie efektów działań biznesu możliwe jest tylko poprzez odblokowanie i ujednolicenie procesów zarządzania danymi. Aby ułatwić klientom realizację tego typu założeń przedstawiciele firm SAP, Adobe i Microsoft zapowiadają szereg wdrożenie szeregu działań oraz rozwiązań umożliwiających łatwą wymianę, współdzielenie oraz przetwarzanie danych pomiędzy systemami. Wedle zapowiedzi sprawi to, że użytkownicy systemów Adobe, SAP i Microsoft zyskają jednolity wgląd w różnorodne informacje o klientach, co przełoży się na możliwość podejmowania bardziej efektywnych strategii działania w kontekście obsługi klienta.