Katowicka spółka zapewnia kompleksową realizację globalnego projektu migracji środowisk biznesowych spółek należących do Grupy Forterro na platformę Microsoft 365. Dotychczas migracja objęła 8 spółek Forterro z 5 krajów, w tym polską spółkę BPSC.
Model biznesowy firmy Forterro zakłada m.in. dynamiczny rozwój oferty oraz wzmacnianie pozycji rynkowej w drodze przejęć lokalnych, wyspecjalizowanych dostawców rozwiązań i usług IT. Strategia Forterro przewiduje ponadto szybką integrację przejmowanych spółek w ramach grupy kapitałowej, a także standaryzację działalności m.in. na poziomie wykorzystywanych rozwiązań IT. Zasoby IT grupy Forterro są centralizowane na poziomie platformy Microsoft 365. Od ponad 5 lat częścią Grupy Forterro jest także katowicka spółka BPSC (Biuro Projektowania Systemów Cyfrowych). Środowisko IT firmy BPSC zostało również zmodernizowane w oparciu o platformę Microsoft 365.
“Największe wyzwania, które wymusza strategia biznesowa grupy Forterro, wiążą się z migracją i konsolidacją narzędzi IT, które musimy scentralizować w sposób niezakłócający pracy biznesu. Mam na myśli zarówno oprogramowanie, systemy Chmurowe, hardware a przede wszystkim procesy IT, które wymagają implementacji w standardach grupowych i szybkiej adaptacji przez nowo przejmowane spółki” – podkreśla Jacek Wielgus, dyrektor działu IT User Support w firmie Forterro. Jednym z partnerów zaangażowanych w proces modernizacji oraz centralizacji zasobów IT w Grupie Forterro jest firma Senetic. Do tej pory jej zespół uczestniczył w projektach migracji do środowiska Microsoft 365 danych, poczty elektronicznej oraz kluczowych funkcjonalności w spółkach Forterro z Polski, Niemiec, Francji, Szwajcarii, Szwecji oraz USA. Według niego, dzięki wsparciu takiej firmy Senetic rozbudowana, globalna sruktura Grupy Forterro posiada jednolitą i uporządkowaną architekturę IT. “Reagujemy na zmieniające się wymagania Forterro zgodnie z aktualnymi potrzebami biznesowymi oraz technologicznymi i dostarczamy unikalnej wiedzy eksperckiej wspierając technologicznie wewnętrzny zespół IT. Taka synergia pozwala nam nieustannie usprawniać procesy IT zarówno po stronie Forterro jak i Senetic” – dodaje Jacek Wielgus.
Początki współpracy firmy Senetic z Forterro obejmowały sprzedaż licencji rozwiązań Microsoft, jednak szybko zostały rozszerzone na kompleksowe wsparcie modernizacji środowisk IT. Obecnie katowicka firma odpowiada m.in. za prace projektowe, audyt środowisk IT w poszczególnych spółkach, przygotowanie dokumentacji, a także faktyczną migrację zasobów do platformy Microsoft 365 oraz zapewnienie niezbędnych integracji z wykorzystywanymi w danej firmie aplikacjami firm trzecich “Globalny charakter naszej organizacji pozwala nam uczestniczyć w projektach na światową skalę, nie tylko z uwagi nasze wysokie kompetencje inżynierskie, ale także przez znajomość tych rynków, czy brak barier językowych, bo w każdym z tych krajów mamy lokalnych pracowników. Posiadamy pracowników z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z Microsoftem, więc nasi klienci mogą być pewni, że wybieramy najlepsze rozwiązania, nie tylko z punktu widzenia kosztów i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim pod względem potrzeb użytkowników końcowych” – zapewnia Zsolt Potor, Microsoft Director w firmie Senetic.
Co ważne, do środowiska chmurowego Microsoft przenoszone są zarówno dane, jak i wybrane rozwiązania aplikacyjne wykorzystywane w poszczególnych spółkach Grupy Forterro. Jednocześnie, modernizowane środowiska aplikacyjne okazywały się bardzo złożone i zróżnicowane. Globalnych projekt wdrożenia rozwiązań Microsoft 365 był więc także dogodną okazją do uporządkowania zasobów i standaryzacji używanych aplikacji. “Audyty pokazywały, że środowiska poszczególnych spółek były bardzo zróżnicowane, zarówno te cloudowe, jak i on-premise. Przeprowadzając migrację poczty okazywało się, że była ona w różnych miejscach i obsługiwana przez różne narzędzia, podobnie jak usługi katalogowe. Migracje danych wymagały zebrania ich z różnych środowisk: one drive, share point, czy aplikacji firm trzecich. Żeby jak najmniej wpłynąć na codzienne funkcjonowanie firmy, przeprowadzamy migracje w weekendy, a cały proces zajmuje nam zwykle od 4. do 5. tygodni” – mówi Tomasz Stojek, Technical Services Director w firmie Senetic.