Rynek
SentiOne pierwszą polską firmą, z którą współpracuje fundusz Seed Group
Spółka SentiOne, zajmująca się automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem AI, wchodzi na rynek Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki (MENA) na zaproszenie funduszu inwestycyjnego Seed Group. Do końca grudnia firma planuje przeprowadzić co najmniej cztery pilotażowe wdrożenia w firmach z branży bankowości, opieki zdrowotnej, użyteczności publicznej oraz telekomunikacji. Ich średnia wartość to 1,6 mln USD przypadających na jednego klienta – poinformowali przedstawiciele SentiOne.
SentiOne, jest pierwszą polską firmą, z którą zdecydował się współpracować fundusz Seed Group. Jest on funduszem wspierającym firmy z sektora innowacji i nowych technologii (dotychczas zainwestował w 42 startupy z całego świata), które chcą rozwijać swoją działalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz regionie MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki.
W ciągu 17 lat swojej działalności Seed Group przeprowadził dziesiątki wielomilionowych transakcji i zarządzał inwestycjami o wartości ponad 1,6 mld USD. Współpraca z polską spółką ma na celu zwiększenie wykorzystania sztucznej inteligencji w regionie oraz przeprowadzenie rewolucji cyfrowej w zakresie automatyzacji obsługi klienta w kluczowych bankach, firmach ubezpieczeniowych oraz instytucjach użytku publicznego i opieki zdrowotnej. Jak wskazują przedstawiciele SentiOne, w ramach umowy Seed Group wesprze firmę w dotarciu do właściwych odbiorców, znalezieniu nowych potencjalnych klientów, uzyskaniu dostępu do najważniejszych decydentów w spółkach państwowych i sektorze prywatnym oraz skutecznym promowaniu technologii i usług opartych na sztucznej inteligencji w regionie.
“Cieszymy się, że możemy współpracować z SentiOne i mamy nadzieję, że ta współpraca przyspieszy komercyjne wdrożenie sztucznej inteligencji i powiązanych narzędzi w firmach w całym regionie, by pomóc im w szybkim rozwoju i optymalnym wykorzystaniu przestrzeni cyfrowej” – skomentował Hisham Al Gurg, CEO Seed Group.
5 mln USD przychodu w perspektywie 3 lat
Zarząd Seed Group przeanalizował działania wszystkich europejskich spółek zajmujących się rozwijaniem sztucznej inteligencji i zdecydował się złożyć ofertę współpracy właśnie polskiemu startupowi. O tym wyborze przesądził m.in. wysoki poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań dostarczanych przez SentiOne, który od 10 lat rozwija algorytmy sztucznej inteligencji i skutecznie stosuje tę technologię we wszystkich swoich produktach – monitoringu Internetu, platformie obsługi klientów automatycznie podpowiadającej najlepsze rozwiązania w danej sytuacji oraz chatbotach i voicebotach, które rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96% Jak wskazują przedstawiciele funduszu, znaczenie miał również fakt, że rozwiązania polskiej spółki działają doskonale także w języku angielskim oraz firmy ma doświadczenie we współpracy ze spółkami giełdowymi i klientami typu enterprise.
“W perspektywie 3 lat spodziewamy się przekroczyć 5 mln dolarów przychodu rocznie z regionu MENA. Szacuje się, że do 2025 roku 85% obsługi klienta na Bliskim Wschodzie przejmą boty – a my będziemy mieli w tym swój udział” – powiedział Kamil Bargiel, CEO i założyciel SentiOne. “Obecnie szkolimy nowych partnerów z wykorzystania naszej technologii, szykujemy się do udziału w pierwszych przetargach i pracujemy nad materiałami sprzedażowymi. Aktualnie jesteśmy już w trakcie przetargu na automatyzację obsługi klienta i wdrożenie botów dla klienta z branży logistyki” – dodaje.
SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach, w tym z Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wieloma innymi. Pod koniec 2020 roku spółka pozyskała już strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku firma otrzymała tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazła się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie. Teraz robi pierwszy krok na drodze do rozszerzenia działalności na rynki Zatoki Perskiej i dalej na cały rynek MENA, niezdominowany jeszcze przez zachodnie firmy.