Rynek
Spółka Emplocity rozpoczęła ofertę publiczną akcji
Podzieloną ją na dwie transze – ta, która już się rozpoczęła, skierowana jest do indywidualnie oznaczonych inwestorów. Z kolei 17 sierpnia br. na platformie CrowdConnect.pl wystartuje druga, której głównymi odbiorcami będą wszyscy zainteresowani. Emplocity zamierza pozyskać do 3 mln zł na rozwój nowych produktów (m.in. na opracowanie konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie), a także ekspansję oraz skalowanie sprzedaży.
Informacje o akcjach serii B i warunkach ich nabycia dostępne są na platformie Crowdconnect.pl i stronie internetowej spółki. Realizacja celów emisji ma dodatkowo zdynamizować rozwój Emplocity S.A., która na przełomie roku zamierza złożyć wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji w ramach oferty publicznej akcji serii B jest Dom Maklerski INC S.A.
Jak poinformowali przedstawiciele firmy, w ramach rozpoczętej oferty publicznej akcji inwestorzy będą mogli objąć nie więcej niż 99.175 akcji nowej emisji serii B, które po ich rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym będą stanowiły 8,6% w kapitale zakładowym Emplocity. Cena za jedną sztukę akcji serii B została ustalona na 30,25 zł.
“Rozpoczynamy właśnie ofertę publiczną akcji, dzięki której mam nadzieję pozyskamy niezbędne środki na realizację określonych celów emisji. Są to kluczowe projekty, które zapewnią nam dywersyfikację produktową, co może przełożyć się na dalszy wzrost przychodów. Poprzez oprogramowanie jesteśmy w stanie diametralnie zwiększyć efektywność procesów biznesowych. To jest niewątpliwą zaletą zastosowania sztucznej inteligencji. Tego typu rozwiązania dostrzegają inwestorzy na całym świecie, a najlepszym tego przykładem jest bardzo dobre przyjęcie startupu z Rumuni UiPatch, który zadebiutował na nowojorskiej giełdzie z ponad 30 mld dolarów kapitalizacji” – skomentował Krzysztof Sobczak, prezes zarządu i współzałożyciel Emplocity S.A.
Platforma do automatyzacji
Przypomnijmy, że Emplocity tworzy rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Platforma spółki z wykorzystaniem autorskich rozwiązań AI oraz uczenia maszynowego, pozwala automatyzować wybrane procesy i dostarczać rozwiązania domenowe odpowiadające na konkretne potrzeby oraz wyzwania klientów. Jak wskazują przedstawiciele spółki, rozwiązanie łączy funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który wchodzi w interakcję i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem, które z kolei konwertowane są na kod zrozumiały dla maszyny, oraz funkcjonalności platformy do automatyzacji procesów i wymiany wiedzy, wykonującej określone działania w trybie 24/7.
Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in. EMPLOBOT – chatbot automatyzujący proces rekrutacji i pozwalający zaoszczędzić klientom nawet do 10h tygodniowo czasu pracy na pracownika – zapewniają specjaliści Emplocity. Z kolei INTRABOT automatyzuje komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (HR, administracja, sprzedaż, etc.). Natomiast Q&A BOT to chatbot automatyzujący komunikację z klientami. Ponadto platforma Emplocity może być wykorzystana do budowy innych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy – wszędzie tam, gdzie kluczowe jest rozumienie naturalnego języka użytkowników, rozpoznawania ich intencji, udzielanie im natychmiastowych odpowiedzi 24/7, rekomendowanie określonych elementów, a także wykonywanie zleconych przez nich akcji, w oparciu np. o dane znajdujące się w wewnętrznych systemach i bazach danych klienta, podsumowują przedstawiciele spółki.