Rynek
Symfonia nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland
Partnerstwo to, podobnie jak uruchomiona niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w strategię Grupy, zakładającą aktywny udział użytkowników w projektowaniu rozwiązań dla firm i zachęcającą klientów do dialogu. Wspólnym celem jest wspieranie edukacji firm z sektora MŚP w Polsce w zakresie digitalizacji.
Pierwsze projekty, realizowane w ramach partnerstwa, obejmą spotkania dla biznesu pod nazwą „Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to mądrze?”. Poza tym wspólne badania, raporty, wideocasty oraz edukacyjne webinaria. Zaplanowano również udział przedstawicieli Fundacji w cyklu rozmów pod nazwą „Cyfrowe Studio”.
35% firm wciąż nie rozpoczęło przygotowań do digitalizacji obiegu dokumentów. Takie wyniki przyniosło badanie, w którym Symfonia i Fundacja Digital Poland sprawdzały gotowość firm na wdrożenie KSeF. “To był pierwszy krok naszej współpracy, który dał nam wgląd w postrzeganie cyfryzacji przez biznes. Chcemy rozwiać obawy przedstawicieli sektora MŚP przed digitalizacją. Z tego względu organizujemy między innymi cykl spotkań cyfryzacyjnych dla biznesu pod nazwą „Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to mądrze?”, będzie to networking połączony z dużą dawką wiedzy” – mówi Piotr Ciski, prezes zarządu Grupy Symfonia, który będzie zasiadać w Radzie Fundacji Digital Poland.
Wsparcie dla automatyzacji MŚP
Dzięki wspomnianemu partnerstwu obie organizacje intensyfikują swoje działania na rzecz wsparcia digitalizacji i rozwoju kompetencji cyfrowych w polskich przedsiębiorstwach. Już we wrześniu uruchomią cykl spotkań z ekspertami, które będą poświęcone tematyce cyfryzacji.
“Wierzymy, że poprzez organizację spotkań, webinariów i inicjatyw takich jak „Cyfrowe Studio”, możemy skutecznie zlikwidować bariery i obawy związane z transformacją cyfrową. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie wiedzy, ale także inspirowanie do działania, aby polskie firmy mogły rozwijać się i konkurować na globalnym rynku” – dodaje Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający Fundacją Digital Poland.
“Chcemy wesprzeć mikro, małych i średnich przedsiębiorców w określeniu potrzeb i pomóc im wykonać pierwszy krok do automatyzacji i optymalizacji procesów. Plany na partnerstwo z Fundacją Digital Poland mamy zatem ambitne. Obejmują one m.in. organizację wspólnych webinariów dla przedsiębiorców, udziały w roundtables czy wymianę wiedzy z ekspertami. Ale także działania w ramach naszych inicjatyw, np. współtworzenie ebooka pt. „Jak przejść cyfryzację swojej firmy?” – podsumowuje Edyta Malesza-Malatrat, dyrektorka ds. marketingu i PR w Grupie Symfonia, która dołączyła do Rady Programowej Fundacji Digital Poland.