TD SYNNEX przejmie odpowiedzialność za dystrybucję oprogramowania analitycznego oraz usług SAS wśród partnerów dostarczających rozwiązania dla klientów końcowych. Rozwiązania SAS po raz pierwszy będą więc oferowane za pośrednictwem dwupoziomowego modelu dystrybucji kanałowej. Strategiczne porozumienie ma przynieść korzyści m.in. w zakresie możliwości zwiększenia skali działalności obu firm.
Na mocy zawartej umowy TD SYNNEX stanie się głównym globalnym dystrybutorem dla partnerów dostarczających rozwiązania SAS. Umowa obejmuje większość globalnych rynków, w tym m.in. rynku obu Ameryk, Europy i Azji. Oznacza to, że – po raz pierwszy w historii – rozwiązania SAS będą oferowane za pośrednictwem dwupoziomowego modelu dystrybucji kanałowej. Co ciekawe, w takim modelu dystrybuowane będą wszystkie rozwiązania SAS, w tym oprogramowanie AI, narzędzia analityczne, a także usługi dostępne w ramach platformy chmurowej SAS Viya.
Zmiana modelu dystrybucji rozwiązań SAS ma przynieść korzyści m.in. w zakresie możliwości zwiększenia skali działalności obu firm. “Przyjęcie dystrybucji i podniesienie rangi naszych partnerstw za pośrednictwem kanałów pośrednich jest ważną częścią naszej strategii rozwoju. Nasza nowa umowa z TD SYNNEX pomoże nam zwiększyć skalowalność, dotrzeć do niewykorzystanych rynków i zapewnić wyniki naszym klientom wraz z naszymi nieocenionymi partnerami SAS” ” – podkreśla John Carey, Vice President of Global Channels w firmie SAS.
Wedle zapowiedzi, TD SYNNEX zapewni resellerom rozwiązań SAS m.in. dostęp do specjalistycznej wiedzy, a także bieżące rozbudowane wsparcie, w tym marketingowe. Efektem ma być m.in. rozszerzenie zasięgu i dostępności rozwiązań SAS na nowych rynkach. Proponowane warunki współpracy mają także zapewnić partnerom SAS nowe możliwości rozwoju działalności i poprawy jakości obsługi klientów.
Jednocześnie, TD SYNNEX ma kontynuować inwestycje w szybko rozwijających się obszarach technologicznych, w tym związanych z danymi, sztuczną inteligencją oraz Internetem Rzeczy. Strategia dystrybutora zakłada bowiem zapewnienie partnerom dostępu do niezbędnych kompetencji, rozwiązań oraz możliwości biznesowych wynikających z wykorzystania danych.
Zdaniem przedstawicieli TD Synnex, rozbudowany ekosystem partnerów SAS, dostosowana do potrzeb rynku oferta oraz ciągłe innowacje dobrze wpisują się w tak nakreśloną strategię. “Cieszymy się, że możemy wspierać rozwój SAS poprzez nasz globalny zasięg w kanale, jednocześnie umożliwiając naszym partnerom przyjęcie nowych możliwości AI i analitycznych” – mówi Clay Davis, Vice President of Global Data, AI and IoT Solutions w firmie TD SYNNEX. “TD SYNNEX jest zaangażowany w dostarczanie naszym partnerom narzędzi, które uwalniają potencjał ekosystemu IT i kładzie ogromny nacisk na dostarczanie rozwiązań wykorzystujących dane do rozwoju inteligencji” – dodaje.
Warto przypomnieć, że firma TD SYNNEX powstała w 2021 roku z połączenia struktur dwóch globalnych firm dystrybucyjnych – Synnex oraz Tech Data.