Projekt ma na celu m.in. wsparcie planów Schneider Electric w zakresie rozwoju kanałów e-commerce. Rozwiązanie Findwise i3 będzie wykorzystywane także na potrzeby przeszukiwania informacji w serwisach internetowych firmy Schneider Electric. Realizację projektu koordynować będzie polski oddział Schneider Electric, który pełni rolę centrum kompetencyjnego w tym obszarze dla pozostałych oddziałów firmy na całym świecie.
Obie firmy nawiązały strategiczną współpracę ukierunkowaną na udoskonalenie procesów z obszaru e-commerce oraz serwisów internetowych Schneider Electric. Wykorzystanie platformy Findwise (część Tietoevry Create) ma wzmocnić m.in. pozytywne doświadczenia klientów korzystających z kanałów cyfrowych Schneider Electric.
W ramach porozumienia firma Tietoevry zapewni wsparcie technologiczne i kompetencyjne na potrzeby prac mających na celu przeprowadzenie transformacji w obszarze kanałów cyfrowych Schneider Electric. Projekt transformacji jest ukierunkowany na zwiększenie potencjału i możliwości wyszukiwania informacji na stronach internetowych Schneider Electric w celu zwiększenia ich dostępności dla klientów oraz całościowej prezentacji produktów. Działania te mają przełożyć się na wzrost wskaźników, takich jak CTR i NPS.
Rozwiązanie Findwise i3 będzie wykorzystywane także pod kątem wypracowania zaawansowanych rozwiązań w zakresie wyszukiwania informacji w serwisach internetowych oraz ujednolicenia kanałów cyfrowych różnych marek produktowych Schneider Electric. “Wybraliśmy Findwise ze względu na ich wiedzę i doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań w obszarze wyszukiwania. Konsultanci Findwise wspierają nas w indeksowaniu ponad 20 źródeł danych i wyszukiwaniu dziesiątek tysięcy produktów i powiązanych z nimi treści. Pracujemy razem, aby udoskonalić doświadczenia wyszukiwania dla naszych marek, w których trafność wyników i analiza intencji użytkowników są naszymi priorytetami. Chcemy skoncentrować się na intuicyjnej nawigacji, rekomendacji produktów i usprawnieniach w podróży klienta dzięki technologii wyszukiwania” – mówi Maciej Malesa, Global Brand and Marketing, Search Marketing Director w Schneider Electric. Planowane jest też m.in. wykorzystanie mechanizmów uczenia maszynowego, które pozwolą lepiej wykorzystać informacje o zachowaniu użytkowników oraz dostarczać im bardziej trafne wyniki wyszukiwania.
Co ważne, realizację projektu koordynować będzie polski zespół Schneider Electric. W strukturach firmy lokalny oddział pełni bowiem rolę centrum usług wspólnych m.in. w obszarze wyszukiwania danych w serwisach Schneider Electric oraz digital marketingu na kilkudziesięciu rynkach. „Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na partnera strategicznego firmy Schneider i będziemy mieli okazję wesprzeć zespół, który odpowiada za obszar site search w blisko 70 krajach. W ramach współpracy przekażemy mu naszą wiedzę i niezbędne narzędzia, które pozwolą przenieść wyszukiwanie w witrynie i e-commerce na zupełnie nowy, wyższy poziom. Naszym celem jest wspólna praca nad usprawnieniem wyszukiwania i zastąpienie istniejącej platformy nową, opartą na silniku Elasticsearch” – mówi Tomasz Sobczak, Product Owner Findwise i3 w Tietoevry.