Rynek
TikTok otwiera biuro w Polsce i zapowiada rekrutację
Przedstawiciele platformy TikTok poinformowali o otwarciu swojego biura w Polsce. Warszawski oddział odpowiedzialny będzie nie tylko za rozwój krajowego rynku, ale także kluczowych rynków w Europie Centralnej, w tym Rumunii, Węgier oraz Czech. W pierwszej połowie 2021 roku firma planuje również zatrudnić kilkadziesiąt osób na stanowiskach menedżerskich w obszarach nowych technologii, marketingu, reklamy oraz mediów.
Głównym zadaniem warszawskiego zespołu ma być wspieranie firm w rozwoju ich obecności marketingowej na TikToku oraz budowanie świadomości platformy w regionie. Za biznes TikToka w tej części Europy odpowiada Sylwia Chada, która objęła stanowisko General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Jak podaje serwis Apptopia, TikTok to najbardziej dynamicznie rozwijająca się i najchętniej pobierana aplikacja na świecie w minionym roku. Platforma zarejestrowała 100 milionów aktywnych kont w Europie. Znalazła się także w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020 w pierwszej setce najbardziej wartościowych marek na świecie i w pierwszej dziesiątce, w kategorii rozrywka.
„Także w Polsce TikTok został przyjęty z wielkim entuzjazmem – w ubiegłym roku odnotowaliśmy wzrost liczby naszych użytkowników o kilkadziesiąt procent. Ponadto zrealizowaliśmy w tym okresie ponad 600 kampanii dla największych marek w regionie, takich jak Lidl, McDonald, Hortex, mBank, L’Oréal czy Samsung. Jestem pewna, że już wkrótce do grona naszych partnerów dołączy jeszcze więcej polskich i międzynarodowych marek” – skomentowała Sylwia Chada.
Firma mająca spore problemy wizerunkowe związane z brakiem cenzury dotyczącej zamieszczanych przez nastolatków śmiałych treści, w połowie grudnia zeszłego roku uruchomiła funkcję „Family Pairing”, a w połowie stycznia 2021 roku dodatkowe rozwiązania w zakresie prywatności kont użytkowników w wieku 13-15 lat, które domyślnie będą ustawione jako prywatne.