Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę AppDynamics – będącą częścią Cisco – planując, rezerwując i wyjeżdżając na wakacje, ankietowani z całego świata korzystają średnio z 27 różnych cyfrowych usług i aplikacji. Wykorzystują technologię w wielu obszarach, począwszy od sprawdzania miejsc docelowych przed podróżą, poprzez zarządzanie rezerwacjami, biletami i statusem szczepień COVID podczas wyjazdu, aż po zamawianie wakacyjnej garderoby i śledzenie prognozy pogody.
Ponad połowa (55%) respondentów twierdzi, że podczas wakacji nie zamierza mieć przy sobie żadnych papierowych biletów i będzie całkowicie polegać na aplikacjach podróżnych, portfelach cyfrowych i poczcie elektronicznej podczas całej podróży. Aż 82% osób będzie korzystać z aplikacji, aby potwierdzić swój status pacjenta COVID lub status szczepienia.
Łącznie nawet 74% osób przyznaje, że aplikacje i usługi cyfrowe odgrywają obecnie kluczową rolę w ich doświadczeniach z wakacji.
Kluczowa niezawodność
W czasie pandemii użytkownicy stali się jeszcze bardziej zależni od usług i aplikacji cyfrowych, a także bardziej wymagający, jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące działania aplikacji i znacznie mniej tolerancyjni, gdy coś się nie udaje.
71% osób twierdzi, że awaria używanej przez nich aplikacji podróżnej (takiej jak aplikacja linii lotniczej, przewoźnika kolejowego lub rezerwacja hotelowa) zakłóciłaby ich wakacje, a 42% twierdzi, że potencjalnie zrujnowałaby całą podróż.
Urlopowicze wskazują na szereg problemów, które mogą stanowić złe doświadczenia cyfrowe podczas korzystania z aplikacji do planowania, rezerwowania i podróżowania. Są to m.in.: problemy z płatnościami, słaba łączność, awarie aplikacji i urządzeń, nieresponsywne strony, trudności z logowaniem i problemy z prywatnością danych.
39% ankietowanych przyznaje, że jeśli napotka problem z aplikacją podczas planowania, rezerwacji lub podróży wakacyjnej, natychmiast zacznie korzystać z innej.
Wyzwanie dla właścicieli aplikacji
Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że ludzie na całym świecie oczekują bezproblemowego doświadczenia cyfrowego. W związku z tym dostawcy aplikacji muszą zarządzać wydajnością IT i optymalizować ją w coraz bardziej złożonym i rozproszonym środowisku oraz połączyć dane dotyczące wydajności IT z metrykami biznesowymi w czasie rzeczywistym, aby działy IT mogły zidentyfikować istotne problemy i nadać priorytet działaniom we właściwych obszarach w celu zapewnienia doskonałych doświadczeń cyfrowych i realizacji wyników biznesowych.
Dostarczanie konsumentom bezproblemowych doświadczeń cyfrowych przez cały czas może pomóc zbudować zaufanie i lojalność klientów, zwiększyć przychody, a co najważniejsze zapewnić wszystkim udane i bezproblemowe wakacje.