Obecnie ośrodek Digital Hub Warsaw firmy Bayer zatrudnia ponad 200 specjalistów IT. Są oni zaangażowani m.in. w prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi ochronę zdrowia oraz działalność rolniczą. Docelowo obsada warszawskiego centrum kompetencji cyfrowych firmy Bayer ma być jednak dwukrotnie wyższa.
Warszawskie centrum kompetencji IT jest częścią globalnej organizacji, która skupia się na przyspieszeniu transformacji cyfrowej firmy Bayer. Warszawski zespół ściśle współpracuje z pozostałymi centrami IT firmy Bayer w Niemczech, USA i innych krajach. Digital Hub Warsaw firmy Bayer zatrudnia m.in. inżynierów oprogramowania i danych, analityków, specjalistów ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a także inżynierów rozwiązań cloud computing.
“Naszym celem jest budowanie kompetencji i umiejętności, które wspierają tworzenie przełomowych rozwiązań technologicznych we wszystkich dywizjach firmy Bayer. Właśnie dlatego nasz team ekspertów budujemy w oparciu o najlepsze i najbardziej kreatywne umysły w branży. To ważne, ponieważ dostarczane przez nas systemy wykorzystywane są przez naszych klientów – rolników, farmaceutów, lekarzy – którzy realnie wpływają na poprawę życia dla wielu osób, co idzie w parze także z misją naszej firmy” – mówi Łukasz Olejniczak, HR biznes Partner w Digital Hub Warsaw firmy Bayer.
Przedstawiciele firmy przekonują, że mocną stroną lokalnego zespołu jest też zestaw wykorzystywanych narzędzi. Wedle zapewnień zespoły projektowe samodzielnie decydują o rodzaju wykorzystanych technologii. Dostępne są m.in. usługi oferowane w ramach wiodących platform publicznej chmury obliczeniowej – Amazon Web Services, Google Cloud Platform i Microsoft Azure, a także technologie, takie jak JavaScript, Java, Python oraz Go.