Sztuczna inteligencjaAplikacjeRynek
YouTube wprowadza nowe funkcje oparte na Generative AI
Podczas wydarzenia Made On YouTube platforma zaprezentowała zestaw funkcji opartych na generatywnej sztucznej inteligencji, które mają pomóc użytkownikom tworzyć, edytować i udostępniać treści na nowe sposoby. Narzędzia wykorzystujące moc AI umożliwią im odkrywanie nowych form wyrazu, łatwiejsze tworzenie filmów i docieranie do większej liczby widzów. Ponadto poinformowano, że wprowadzony w 2020 roku format Shorts osiąga obecnie ponad 70 mld wyświetleń dziennie i notuje ponad 2 mld zalogowanych użytkowników każdego miesiąca.
Ogłoszone przez YouTube funkcjonalności pokazują nieograniczony potencjał, jaki AI może zapewnić twórcom, artystom i całej branży kreatywnej:
● Wprowadzenie Dream Screen – nowej funkcji opartej na generatywnej AI, która dodaje nowe formy twórczego wyrazu w Shorts. Jeszcze w tym roku YouTube wprowadzi Dream Screen, nową eksperymentalną funkcję, która pozwoli na generowanie z pomocą sztucznej inteligencji tła do filmu Short (w formie obrazu lub wideo) na podstawie pomysłu wpisanego jako prompt. Dzięki Dream Screen twórcy będą mogli generować różne scenerie dla swoich Shorts, a jedynym ograniczeniem będzie ich własna wyobraźnia.
● Wprowadzenie aplikacji mobilnej YouTube Create, która ułatwia tworzenie Shorts i dłuższych filmów dzięki zestawowi przydatnych narzędzi do produkcji i edycji. Aplikacja oferuje narzędzia do edycji filmów, w tym do precyzyjnego edytowania i przycinania oraz automatycznego dodawania napisów i podkładu głosowego, oraz dostęp do biblioteki filtrów, efektów, przejść i bezpłatnej muzyki z technologią dopasowywania do rytmu, dzięki czemu tworzenie filmów nie wymaga korzystania ze skomplikowanego oprogramowania. Platforma YouTube w procesie tworzenia aplikacji YouTube Create konsultowała się z ponad 3 tysiącami twórców. Obecnie aplikacja YouTube Create jest dostępna bezpłatnie w wersji beta na Androida na wybranych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Indiach, Korei i Singapurze.
Jak poinformowali przedstawiciele YouTube, platforma ułatwia twórcom pracę także na inne sposoby, dostarczając im bardziej efektywne narzędzia i umożliwiając docieranie do nowych odbiorców.
● YouTube wprowadza Aloud, narzędzie do automatycznego tworzenia dubbingu, dzięki któremu twórcy będą mogli łatwo dotrzeć do odbiorców mówiących w innych językach. Funkcja ta jest obecnie dostępna dla wybranych twórców i trwają jej testy obejmujące język angielski, portugalski i hiszpański.
● Teraz wyszukiwanie pomocnicze w Muzyce dla twórców ułatwia znalezienie idealnej ścieżki dźwiękowej do filmu. Wystarczy, że twórca wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie, a AI zaproponuje bezpłatną muzykę, która będzie pasować do filmu. Muzyka dla twórców jest obecnie dostępna wyłącznie w USA, ale planowane jest jak najszybsze udostępnienie tej funkcji w większej liczbie krajów.
● Z kolei w przyszłym roku YouTube zacznie wprowadzać generowane przez AI sugestie tematów i tytułów bezpośrednio w YouTube Studio, aby pomóc niezdecydowanym twórcom znaleźć pomysły na kolejne filmy. Te wskazówki będą oparte na zainteresowaniach ich widzów i tematyce oglądanych przez nich filmów. Platforma prowadzi testy wczesnych wersji narzędzi opartych na AI w YouTube Studio. Ponad 70% twórców biorących w nich udział stwierdziło, że narzędzia są pomocne w rozwijaniu i testowaniu pomysłów na filmy.
„Udostępniliśmy nowe aktualizacje, które pozwolą twórcom przesuwać granice twórczego wyrazu, czyniąc trudne rzeczy prostymi i umożliwiając realizację marzeń, które mogły wydawać się niemożliwe do osiągnięcia. Dzisiejsze ogłoszenia są częścią wieloletniego zobowiązania YouTube do oddania twórczej mocy w ręce miliardów ludzi. To początek nowej ery kreatywności. Nie możemy się doczekać, w jaki sposób nasza niesamowita społeczność twórców i artystów wykorzysta te możliwości” – skomentował Neal Mohan, prezes YouTube.