Agenda 2023
Komunikacja strategiczna CXO. Komunikacja długofalowych zmian technologicznych
Michał Głowiński, CIO w EWL proponuje podjęcie w ramach Agendy CXO HUB 2023 tematu komunikacji strategicznej CXO: komunikowania decydentom i biznesowi długofalowych zmian, komunikacji z zespołem – codziennej i stałej, ale podporządkowanej skutecznym sposobom i strategicznym celom.
Członkowie Rady Programowej CXO HUB przedstawiają rekomendacje do tematów spotkań naszej społeczności w 2023 r. Jakie tematy zagoszczą w Agendzie CXO HUB “Ludzie – biznes – technologia” – o tym zadecydują głosy samej społeczności. Poprosiliśmy o rekomendacje:
- Dlaczego warto rozmawiać o danym temacie?
- W jaki sposób?
- Z kim?
Zapraszamy do lektury rekomendacji do Agendy CXO HUB 2023 oraz oddania głosu w ankiecie udostępnionej w ramach Grupy CXO HUB w serwisie LinkedIn!
Państwa głos zdecyduje o czym będziemy dyskutować w 2023!
Komunikacja strategiczna CXO to nie tyle trend, co wyzwanie dla CXO.
Czy ważne? Zakładam, że ważniejsze niż trendy technologiczne zdefiniowane przez firmy badawcze i analityczne w dorocznych zestawieniach. Wiem, bo jestem CIO, który szacuje, że zbyt dużo czasu poświęcam na przekonanie do strategicznych inicjatyw i budowanie budżetu zmian strategicznych. Chciałbym być wyjątkiem, ale zakładam, że wielu z nas jest w podobnej sytuacji – którą powinno się zmienić diametralnie. Dla rozmówcy, który rozumie technologię rozważenie sprawy i podjęcie takich decyzji wymagają 5 minut.
Oczywiście nie zmienimy świata w ten sposób, że nastąpi dyktatura technologii – nie do tego dążymy. Nie dążymy do tego, aby każdy na wylot znał technologię – na poziomie strategicznym, architektonicznym. Potrzebujemy jednak procesu, który nie korkuje, ale płynnie przenosi od koncepcji do decyzji i realizacji inicjatywy technologiczne niezbędne dla konkurencyjności, odporności czy przyszłości firmy.
O czym moglibyśmy dyskutować przymierzając się do konstrukcji idealnego flow pomiędzy technologia a biznesem? Na przykład o zaletach i wadach różnych rodzajów komunikacji, np. asynchronicznej i synchronicznej. W jaki sposób wykorzystywać je w tym nadrzędnym, najważniejszym dla nas procesie. Ale także w operacyjnej komunikacji (spójność, jedna metodyka i efektywność w małych i dużych formach komunikacji).
Teoria komunikacji, teoria informacji, dezinformacji – to są dyscypliny, które mogą dostarczyć nam różnych bardziej i mniej złożonych odpowiedzi na pytania jak taki proces, metodę skonstruować, jak jej używać, czego unikać, co doskonalić. Jak kształtować sposób dyskusji o technologii.
Ważna jest także kwestia aktualizacji – mieliśmy pandemię, której owocem są problemy psychologiczne, praca zdalna w której mamy nagminnie takie zjawiska jak praca na trzech etatach w różnych firmach, nad-asertywne wykorzystywanie własnej pozycji handlowej w negocjacjach przez pracowników. Tutaj także komunikacja jest kluczem… do przetrwania.
Do naszej rozmowy powinniśmy zaprosić osoby w praktyce zajmujące się takimi zagadnieniami, ale także świadome ram, teorii. Nie wykładowców weekendowych kursów wywierania wpływu, ale reprezentujących poważny poziom, poważne uczelnie i ośrodki. Chciałbym abyśmy wszyscy podnieśli o 1-2 poziomy swoją skuteczność w przeprowadzaniu pomysłów, w realizacji strategii IT.