Rynek
Aplikacja Asystent Żabka wyposażona w nowe funkcje
Od teraz aplikacja mobilna popularnej sieci sklepów będzie informować ich personel o ilościach pieczywa, jakie powinny znaleźć się na półkach, a także pomoże usprawnić nadzór nad produktami do rozmrożenia. Wdrożeniem nowych funkcjonalności zajmuje się firma Future Mind, która współpracuje z Żabką przy różnych projektach – zarówno przy tworzeniu Asystenta, jak i aplikacji mobilnej Żappka dla klientów.
Przed wprowadzeniem aplikacji Asystent Żabka, wszystkie procesy w części sprzedażowej sklepów były realizowane analogowo. Chcąc je scyfryzować Żabka zwróciła się do Future Mind z prośba o pomoc w zrealizowaniu modułowej aplikacji opierającej się na narzędziach AI. I tak, Asystent wspiera obecnie tysiące pracowników sklepów Żabka poprzez optymalizację codziennych procesów. Od momentu uruchomienia aplikacji minęły niespełna 2 lata, a już zdążyła ona zdobyć prestiżowe nagrody branżowe w konkursach Digital Excellence Awards oraz Mobile Trends Awards.
Po pozytywnym przyjęciu Asystenta przez franczyzobiorców i pracowników sieci, Żabka w partnerstwie z Future Mind dalej rozwija ten produkt, dodając dwie nowe funkcje. Tym samym liczba dostępnych w Asystencie funkcjonalności przekroczyła już liczbę 20.
Inteligentne zarządzanie zapasami
Pierwszą z nowości, jakie ostatnio pojawiły się w aplikacji, jest inteligentne informowanie o zapotrzebowaniu na produkty odpiekane na miejscu. Na podstawie minimów audytowych wyznaczonych przez sieć oraz danych paragonowych, Asystent analizuje i wylicza, ile produktów, np. pieczywa czy hot-dogów, powinno znajdować się na półkach, tak by ich liczba odpowiadała aktualnemu zapotrzebowaniu klientów i wspominanemu minimum audytowemu sieci.
“Punktem wyjścia dla zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi klientów sieci Żabka, było stworzenie algorytmu AI generującego indywidualne dla każdego sklepu zadania. Został on zaprojektowany w oparciu o natężenie ruchu, liczbę klientów, obrót, wielkość dostaw i niezbędne dla funkcjonowania placówki czynności. Tak powstał Asystent, którego współtworzymy z naszym partnerem, siecią Żabka. Dzięki najnowszej funkcjonalności, pracownicy sklepów otrzymują informacje o sugerowanych liczbach produktów cieszących się największą popularnością wśród klientów, które powinni wcześniej przygotować, w tym przypadku odpiec. Pozwala to zapobiec sytuacjom, kiedy przygotowują ich za mało lub za dużo. Poza oczywistymi korzyściami optymalizacyjnymi, takie rozwiązanie niesie za sobą jeszcze jeden bardzo istotny atut. Mianowicie, jest to dla Żabki kolejny znaczący krok w stronę zasady zero-waste” – tłumaczy Magda Gromisz, Head of PMO w Future Mind.
Kolejnym wdrożeniem, mającym na celu usprawnić codzienną pracę sklepów Żabka, było uproszczenie procesu rozmrażania produktów przygotowywanych na miejscu. Dzięki tej funkcjonalności franczyzobiorcy i pracownicy sieci korzystający z aplikacji mają pewność, że działają zgodnie z HACCP, czyli procedurą, która zapewnia bezpieczeństwo żywności. Co to dokładnie oznacza? W przypadku produktów, które docierają do sklepu w stanie zamrożonym, istnieje określony konkretny limit czasu, w jakim te produkty powinny być rozmrożone oraz wytyczne, ile czasu mogą znajdować się na półce po rozmrożeniu. Nowa funkcjonalność Asystenta Żabka eliminuje konieczność zapisywania dat na kartce, pamiętania o nich oraz jednocześnie spełnia wymogi Sanepidu.
Jak to działa w praktyce? Otóż po upływie określonego czasu, gdy towar nie powinien być już sprzedawany, aplikacja wysyła powiadomienie o konieczności usunięcia go z półki sklepowej. Podobne funkcjonalności działają już w aplikacji Asystent Żabka w przypadku mleka do kawomatu czy sosów do popularnych w Żabce hot-dogów. Każdy ze sprzedawców dzięki aplikacji wie, kiedy te produkty zostały otwarte i jak długo są jeszcze przydatne do spożycia.
Jak zapowiadają przedstawiciele Żabki i Future Mind, nowe funkcje są jedynie kolejnym etapem rozwoju Asystenta – w niedalekiej przyszłości planowane są wdrożenia kolejnych usprawnień.