Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (65,24%) krakowskiej spółki. Dzięki dołączeniu do Grupy Asseco, z rozwiązań Pirios będzie mogło skorzystać szerokie grono firm i instytucji z niemal wszystkich sektorów gospodarki, wskazali przedstawiciele nabywcy. Jedną ze stron sprzedających był fundusz Rubicon Partners Ventures, który w poprzednich latach wspierał Pirios w rozwoju. W ramach transakcji zbył on swoje udziały na rzecz Asseco i w ten sposób wyszedł z inwestycji.
Pirios jest liderem polskiego rynku rozwiązań przeznaczonych do automatyzacji obsługi klienta przy użyciu voicebot’ów i chatbot’ów. Wspiera firmy i instytucje w skutecznej komunikacji z klientem masowym. Jak podkreślają przedstawiciele Asseco, z rozwiązań krakowskiej spółki, tzw. wirtualnych agentów, realizujących dziesiątki tysięcy różnych procesów biznesowych, korzystają obecnie największe polskie firmy z branży energetycznej, bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, a także administracja publiczna. Firma dostarcza m.in. rozwiązanie do obsługi numeru pogotowia energetycznego 991.
“Od lat w Asseco Data Systems rozwijamy kompetencje w zakresie systemów służących do obsługi klientów, dlatego bardzo się cieszymy, że dołączają do nas specjaliści o tak dużym doświadczeniu i wiedzy. Dzięki tej transakcji chcemy poszerzyć zakres oferowanych usług i jako lider cyfryzacji wzmocnić naszą pozycję we wszystkich sektorach w Polsce, a także na rynkach afrykańskich. Jestem pewien, że wspólnie z Pirios będziemy mogli dostarczać jeszcze bardziej innowacyjne i kompleksowe rozwiązania oraz świadczyć usługi, zarówno u obecnych, jak i nowych klientów” – skomentował Andrzej Dopierała, prezes zarządu Asseco Data Systems.
Przedstawiciele firmy Pirios nie kryją zadowolenia, że lider polskiego rynku IT i jednocześnie duży międzynarodowy gracz, jakim jest Asseco, zdecydował się zaangażować kapitałowo w ich spółkę. “To potwierdzenie, że obrana przez nas przed laty strategia rozwoju przynosi wymierne rezultaty. Chcemy wykorzystywać synergię i potencjał jaki oferuje Asseco do dalszego dynamicznego rozwoju – również na międzynarodowych rynkach” – powiedział Paweł Olech, prezes zarządu Pirios.
“Jestem przekonany, że nasze produkty – zapewniające kompleksowy i wielokanałowy system wsparcia oraz optymalizację procesów biznesowych – będą stanowić doskonałe uzupełnienie portfolio produktów oferowanych przez Asseco” – dodał Jacek Jacheć, członek zarządu Pirios.
Dodajmy, że produkty oferowane przez Pirios to specjalistyczne rozwiązania w tym: systemy „front office” klasy Contact Center wraz z wysokowydajną platformą telekomunikacyjną, które są w stanie obsługiwać jednocześnie kilka tysięcy połączeń telefonicznych. To również systemy w obszarze „back office” tzw. dzienniki zgłoszeń, systemy klasy workflow, a także rozwiązania klasy „field service management”, jak również systemy dyspozytorskie, skutecznie wspierające i monitorujące zadania realizowane przez pracowników mobilnych, wymieniają przedstawiciele Asseco.
Przypomnijmy również, iż Asseco z powodzeniem samo projektuje i wdraża BOTy mające za zadanie usprawnić komunikację z klientem. Niedawno na autorskiego voicebota spółki – Inteligentną Głosową Asystentkę IGA – zdecydował się postawić jeden z ubezpieczycieli medycznych w Polsce, firma TU Zdrowie.