Zastosowanie jednorazowego podpisu elektrycznego w Santander Consumer Bank przyspieszyło o 30% zawieranie umów kredytowych. Za wdrożenie usług zaufania i zapewnienie wsparcia, które obejmuje aspekty technologiczne, prawne oraz organizacyjne, odpowiada Asseco Data Systems. Wspomniane rozwiązanie nie tylko zwiększyło efektywność i skróciło czas obsługi klientów, ale także podniosło jakość usług i zwiększyło wygodę pracy pracowników u partnerów handlowych – poinformowali przedstawiciele banku.
Decyzję o wprowadzeniu nowoczesnych usług zaufania podjęto w związku z stale zwiększającą się siecią sprzedaży, chęcią zaspokojenia potrzeb pracowników oraz klientów, a także rezygnacji z czasochłonnego, „papierowego” obiegu dokumentów. Jak podkreślają przedstawiciele banku, celem projektu było stworzenie procesu podpisywania umowy kredytu konsumenckiego zgodnego z ideą paperless, regulacjami unijnymi eIDAS oraz najwyższymi standardami user experience.
„Wdrożenie elektronicznego procesu zawierania umów kredytowych jeszcze bardziej wzmocniło postrzeganie nas jako banku otwartego na potrzeby klientów. Cyfryzacja sprzedaży produktów pozwoliła nie tylko na obniżenie kosztów związanych z papierowym obiegiem dokumentów, ale znacznie usprawniła nasze procesy wewnętrzne”– skomentowała Ewa Muciek, z-ca dyrektora Pionu Technologii i Operacji, Santander Consumer Bank.
Cyfryzacja w praktyce
System zaprojektowany oraz wdrożony przez Asseco Data System wspólnie z bankiem, dzięki digitalizacji potwierdzania dokumentacji kredytowej, skrócił czas obsługi klientów, umożliwiając zdalne zawieranie umów i akceptowanie ich przy użyciu zaawansowanych podpisów jednorazowych autoryzowanych kodami SMS. W ramach realizacji projektu zastosowano także kwalifikowaną pieczęć elektroniczną oraz usługę walidacji. Wprowadzenie procesów paperless pozwoliło z kolei na odciążenie backoffice’u i ograniczenie miejsca zajmowanego przez umowy w wersji papierowej, wskazują przedstawiciele Santander.
Jak się okazało, wdrożenie elektronicznego procesu sprzedaży skróciło czas zawarcia umowy kredytu o wspomniane już 30%. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców w sieci partnerskiej banku, z których 80% podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40% doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki – informują specjaliści Asseco.
„Projekt dla Santander Consumer Banku wyróżnia skala i zasięg zastosowania cyfrowego zawierania umów kredytowych oraz wynikające z tego korzyści. Bank wdrażając produkty oraz usługi Asseco zyskał nowoczesne, wygodne i docenione przez partnerów narzędzie, które ułatwia im pracę, pozwala szybciej i wydajniej realizować procesy sprzedaży produktów z oferty banku” – powiedział Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych, Asseco Data Systems.
Jak poinformowali przedstawiciele obu firm, projektowana jest dalsza digitalizacja procesów. W planach rozwoju znalazły się między innymi: podpis elektroniczny dostępny dla ponad 30 tys. kontrahentów banku oraz e-podpis dostępny dla klientów w ponad 300 oddziałach.