Case StudyRynek
Camunda usprawnia procesy biznesowe w sektorze ubezpieczeniowym
Automatyzacja procesów biznesowych pomaga zwiększyć produktywność, utrzymać konkurencyjność oraz polepszyć zadowolenie klientów. Do takich celów od kilkunastu lat wykorzystywana jest platforma Camunda. IBA Group wdrożyła ją niedawno w jednej z firm ubezpieczeniowych.
Wspomniana platforma pozwala na koordynowanie, automatyzowanie i monitorowanie złożonych procesów biznesowych, w tym zarządzanie mikrousługami oraz koordynację działań między różnymi systemami i uczestnikami.
Łącząc możliwości Camundy oraz narzędzi EasyRPA, spółce IBA Group udało się zautomatyzować obsługę klientów jednej z firm ubezpieczeniowych, co przełożyło się na mniejszą liczbę błędów i skrócenie czasu obsługi.
Przeprowadzone usprawnienia dały konkretne efekty:
- z kilku godzin do 20-30 minut skrócono czas przetwarzania wniosku ubezpieczeniowego,
- o 12% wzrosła liczba podpisanych polis ubezpieczeniowych,
- nawet 87% dokumentów jest obecnie dokładnie rozpoznawanych i klasyfikowanych,
- wskaźnik błędów zredukowano o 80%.
Analiza początkowa i identyfikacja głównych problemów pozwoliły zespołowi projektowemu skonstruować odpowiednie rozwiązania, przeprowadzić automatyzację procesów oraz wdrożyć system optymalnej integracji z istniejącymi systemami klienta.
Warto dodać, że stosowanie tego rozwiązania może również w znaczący sposób wspierać wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach biznesowych. Dzięki integracji z narzędziami AI, Camunda umożliwia automatyzację zadań opartych na danych i algorytmach uczenia maszynowego.
“Zastosowania AI w procesach obsługiwanych przez Camundę mogą obejmować przykładowo przewidywanie zachowań klientów, optymalizację procesów decyzyjnych, personalizację doświadczenia użytkownika czy analizę danych biznesowych w celu wykrywania wzorców i trendów” – tłumaczy Maria Alish, analityczka biznesowa, managerka serwisu Camunda, IBA Group. “Wykorzystanie AI w połączeniu z Camundą zapewnia efektywność i precyzję w wykonywaniu zadań biznesowych, przyczyniając się do poprawy operacyjnej i innowacyjności firm” – podsumowuje.