Jak wynika z badania Cisco AppDynamics, nawet 95% konsumentów twierdzi, że w bieżącym okresie przedświątecznym, ważniejsze niż w poprzednich latach było znalezienie ofert najatrakcyjniejszych cenowo. Mimo tego, aż 73% ankietowanych przyznaje, że nawet najlepsze promocje nie przekonają ich do skorzystania z oferty sklepu, który posiada nieresponsywną platformę do zakupów online. 78% respondentów uważa przy tym, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych w trakcie okresów podwyższonego ruchu w e-commerce są równie ważne jak oferta sklepowa.
Autorzy wspomnianego badania, przeprowadzonego wśród ponad 12 000 konsumentów w 12 krajach, podkreślają, że oczekiwania konsumentów dotyczące cyfrowych doświadczeń są jeszcze wyższe niż dotychczas. Nawet 95% osób twierdzi, że ważne jest, aby aplikacje i usługi cyfrowe zapewniały szybkie i bezproblemowe doświadczenie bez żadnych opóźnień lub zakłóceń.
Osoby kupujące w sieci, które starają się znaleźć najlepsze oferty, nie mają czasu ani cierpliwości, aby zajmować się nieresponsywnymi aplikacjami i reagują natychmiast, gdy napotykają jakiekolwiek problemy. 63% konsumentów twierdzi, że jeśli aplikacje i usługi cyfrowe, z których będą korzystać w celu znalezienia najlepszych ofert w tym sezonie świątecznym nie będą działać należycie, wywoła to u nich uczucie niepokoju i złości.
Jak się okazuje, klienci nie wybaczają ani nie zapominają o sprzedawcach, którzy trafili na ich “czarną listę”. W środowisku tym jest wysoka presja i nie ma drugiej szansy dla sprzedawców. Już przy pierwszych oznakach problemu występującego podczas korzystania z aplikacji, prawie trzy czwarte klientów odwróci się i odejdzie, prawdopodobnie nigdy nie wracając, czytamy w analizie Cisco AppDynamics. 64% konsumentów twierdzi natomiast, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, aby zrobić na nich dobre wrażenie – jeśli ich usługa cyfrowa lub aplikacja nie będzie działać dobrze, już więcej z niej nie skorzystają.
Co ciekawe, odsetek ten wzrósł z 57% od czasu ubiegłorocznej edycji badania. Wskazuje to, że odpowiednia jakość sklepów cyfrowych staje się coraz ważniejsza, nawet gdy ludzie przywiązują wagę do niskich cen, podkreślają twórcy analizy.
Przyspieszenie wdrażania technologii chmurowych
Konieczność skupienia się na dostępności i wydajności aplikacji w sezonie świątecznym nie jest niczym nowym dla zespołów IT w firmach skupiających się na handlu detalicznym. Technolodzy większych organizacji są przyzwyczajeni do wzmożonej pracy o tej porze roku, aby zapewnić, że aplikacje i infrastruktura wspierająca będą w stanie poradzić sobie z dramatycznym wzrostem popytu.
Jednak zarządzanie dostępnością i wydajnością IT staje się coraz większym wyzwaniem, ponieważ detaliści przyspieszyli wdrażanie technologii chmurowych, takich jak mikroserwisy czy technologia Kubernetes, aby wspierać szersze cele transformacji cyfrowej.
„Nowoczesne architektury aplikacji umożliwiają specjalistom IT zwiększenie tempa innowacji, ale budowanie aplikacji w środowiskach chmurowych sprawia, że optymalizacja dostępności i wydajności staje się dla zespołów IT większym wyzwaniem. Odpowiadający za technologię znajdują się w sytuacji, w której zarządzają ogromnie złożonymi architekturami aplikacji w chmurze, ale często nie są w stanie uzyskać widoczności i wglądu w swoje aplikacje oraz infrastrukturę działającą w chmurach publicznych” – skomentował James Harvey, EMEA CTO w Cisco AppDynamics.
Zespoły IT potrzebują zatem rozwiązania do obserwacji chmury, aby zarządzać coraz bardziej złożonymi i dynamicznymi aplikacjami i stosami technologicznymi. Rozwiązanie to musi działać obok istniejących tradycyjnych środowisk on-premise, aby umożliwić monitorowanie stanu kluczowych transakcji biznesowych rozproszonych w całym krajobrazie technologicznym.
Dzięki wglądowi w czasie rzeczywistym w dane telemetryczne transakcji biznesowych, technolodzy mogą szybko zidentyfikować pierwotną przyczynę problemów i przyspieszyć ich rozwiązanie, aby aplikacje działały przez cały czas z najwyższą wydajnością – podsumowują specjaliści Cisco AppDynamics.