AplikacjeBiznesRynek

Pokolenie Aplikacji bezlitosne wobec marek oferujących usługi niskiej jakości

Według najnowszego badania Cisco AppDynamics, „The App Attention Index 2023: Beware the Application Generation”, młodsi użytkownicy – osoby w wieku 18-34 lat, czyli przedstawicieli Pokolenia Aplikacji – oczekują obecnie najbardziej innowacyjnych, intuicyjnych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych. Jako konsumenci czują się upoważnieni do porzucenia każdej aplikacji, która nie spełnia ich oczekiwań – w ciągu ostatnich 12 miesięcy usunęli oni średnio siedem aplikacji ze swoich urządzeń. 

Pokolenie Aplikacji bezlitosne wobec marek oferujących usługi niskiej jakości

Konsumenci nadal cieszą się szybkością i wygodą jaką zapewniają aplikacje. Zmieniły się jednak ich oczekiwania co do tego, jak usługi powinny działać. Otóż 62% konsumentów twierdzi, że ich oczekiwania dotyczące doświadczeń cyfrowych są obecnie znacznie wyższe niż dwa lata temu, a 64% uważa, że są teraz mniej wyrozumiali dla usług niskiej jakości.

Zmiany te są najbardziej widoczne w grupie wspomnianego Pokolenia Aplikacji. Osoby te polegały na rozwiązaniach cyfrowych, aby zdobyć wykształcenie, rozpocząć karierę i pozostać w kontakcie z najbliższymi w trakcie pandemii. Teraz korzystają z nich w dzisiejszym świecie hybrydowym. Są to najbardziej aktywni konsumenci usług cyfrowych – korzystają średnio z 41 różnych aplikacji każdego miesiąca, w porównaniu do 30 aplikacji w przypadku osób w wieku 35 lat i starszych.

Jak się okazuje, Pokolenie Aplikacji jest bardziej wymagające jeśli chodzi o jakość. Nieustannie oceniają oni przydatność usług cyfrowych, z których korzystają i dokonują analizy przed pobraniem nowych aplikacji. Są zmotywowani do pozbycia się „bałaganu” na swoich urządzeniach. Chcą, aby każde cyfrowe doświadczenie wnosiło wartość dodaną do ich życia i są dumni z tego, że korzystają tylko z najlepszych rozwiązań.

Co więcej, ci młodzi konsumenci są coraz bardziej sfrustrowani markami, które dostarczają złe usługi cyfrowe, a aż 94% użytkowników spotkało się z tym problemem w ciągu roku. Pokolenie Aplikacji uważa niską jakość za przejaw braku szacunku ze strony producenta, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy młodsi konsumenci usunęli średnio siedem aplikacji ze swoich urządzeń. Co więcej, przedstawiciele tej grupy chcą też chronić swoich znajomych – nawet 70% badanych jest gotowych przestrzec innych przed niedziałającymi usługami cyfrowymi.

„Przesłanie jest jasne: nawet jeden błąd aplikacji może spowodować, że duża część klientów usunie swoje konta. Ewaluacja aplikacji ma zatem kluczowe znaczenie dla firm, które chcą zapewnić konsumentom doświadczenia cyfrowe najwyższej jakości. Tylko wtedy zespoły IT mogą szybko wykrywać i rozwiązywać problemy z dostępnością, wydajnością i bezpieczeństwem aplikacji, zanim wpłynie to na użytkowników końcowych” – skomentował Ronak Desai, wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Full-Stack Observability i AppDynamics.

Pełna treść raportu dostępna jest pod poniższym linkiem. 

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *