Sztuczna inteligencjaBiznesPREZENTACJA PARTNERA
Cyfrowa metamorfoza mikrofirmy – jak małym kosztem wdrożyć AI i automatyzację w codziennej pracy?
Advertorial
Sztuczna inteligencja i automatyzacja nie są już zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Dzięki postępowi technologicznemu i coraz większej dostępności rozwiązań opartych na AI również małe firmy mogą czerpać korzyści z tej technologii. A przecież wdrożenie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję to doskonały sposób na optymalizację procesów, wygenerowanie oszczędności i zwiększenie efektywności pracy!
W jaki sposób AI może pomóc małej firmie?
Wyobraź sobie, że Twoja firma działa jak dobrze naoliwiona maszyna, a każdy proces przebiega płynnie i bez zakłóceń. Brzmi pięknie, jednak w wielu sytuacjach jest to scenariusz hipotetyczny, daleki od rzeczywistości. Dzięki AI masz szansę odwrócić ten trend i realnie poprawić jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa w kluczowych obszarach.
Jednym z nich jest obsługa klienta. To idealny sposób, by oddelegować część zespołu do bardziej złożonych, angażujących zadań. Proste, powtarzalne czynności świetnie wykonają chatboty oparte na sztucznej inteligencji. Taka automatyzacja nie tylko odciąża Ciebie i Twoich pracowników, ale także zapewnia klientom dostęp do pomocy 24/7, co przekłada się na większą satysfakcję i lojalność wobec marki. Takie oprogramowanie nie potrzebuje przerwy na papierosa, nie chodzi na chorobowe i nie musi mieć dni ustawowo wolnych od pracy. Odpowie na zapytania kontrahentów zawsze, w zaledwie kilka sekund.
Nudne, powtarzalne zadania pozostaw AI, kreatywne – pracownikom
Narzędzia oparte na AI potrafią przetwarzać ogromne pakiety danych, wychwytywać wzorce i podejmować decyzje na podstawie zdefiniowanych reguł w zaledwie kilka sekund. Oznacza to, że możesz zautomatyzować procesy księgowe, a AI będzie samodzielnie kategoryzować faktury, generować raporty wejścia-wyjścia i monitorować przepływy finansowe. To nie tylko oszczędność czasu, ale także minimalizacja ryzyka błędów ludzkich.
Czy zbudowanie takiego procesu jest trudne? Na początku z pewnością może się takie wydawać, jednak kluczem do sukcesu jest wiedza i świadomość tego, jak działają prompty, czyli specjalne, odpowiednio skonstruowane polecenia. Dzięki nim AI wykona dokładnie takie czynności, jakich oczekujesz. Wiele przydatnych wskazówek dotyczących współpracy z chatem znajdziesz w artykułach na tym portalu: https://firmove.pl/.
Poznaj tanie i skuteczne metody, by szybko wdrożyć AI w Twoim biznesie
Skoro sztuczna inteligencja potrafi tak dużo, to jej wdrożenie w małej firmie zapewne wiąże się z astronomicznymi kosztami? Nic bardziej mylnego! Na rynku dostępnych jest wiele przystępnych cenowo rozwiązań, które pozwalają na szybkie i efektywne wprowadzenie elementów sztucznej inteligencji do codziennej pracy. Można tutaj wskazać na przykład na narzędzia do tworzenia i zarządzania personalizowanymi chatbotami, takie jak:
- MobileMonkey,
- ManyChat,
- Chatfuel.
Ich obsługa jest intuicyjna i przyjazna, co dodatkowo ułatwia proces przejścia na AI w biznesie. Nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy programistycznej, by stworzyć chatbota. Wystarczy kilka godzin, by cieszyć się w pełni skonfigurowanym narzędziem.
W gronie usług, które pomogą pracownikom marketingu, warto wskazać na:
- MailChimp,
- HubSpot.
To świetne rozwiązania, z pomocą których zautomatyzujesz i dodatkowo spersonalizujesz kampanie e-mailowe i sprzedażowe. Aplikacje te potrafią nawet dostosować ton komunikacji do konkretnych grup docelowych.
Jeśli potrzebujesz klasycznego, napędzanego AI asystenta, to możesz skorzystać z:
- ChatGPT,
- Perplexity.ai,
- Claude,
- Mistral.
To właśnie dzięki nim – oczywiście z pomocą odpowiednich promptów – zdołasz szybko przeanalizować ogromne ilości danych w arkuszach czy stworzysz kreatywny tekst na potrzeby firmowych social mediów.
Co warto podkreślić, koszt każdego z tych narzędzi zwykle nie przekracza 20-40 dolarów w pakiecie podstawowym, a nie brakuje też rozwiązań darmowych. Oszczędności finansowe to kolejny atut, który przemawia za wdrożeniem AI. Koszt zatrudnienia pracownika lub opłacenia nadgodzin jest o wiele większy.