InfrastrukturaRynek
Dell Technologies wprowadza pakiet ProSupport Suite dla komputerów PC
W ramach pakietu wszyscy partnerzy producenta otrzymają dostęp do pomocy technicznej, opartych na sztucznej inteligencji narzędzi oraz portalu w chmurze. ProSupport Suite oferuje większą widoczność IT, zdalne usuwanie usterek, rekomendacje oraz pierwsze w branży personalizowane narzędzia do zarządzania IT, informują przedstawiciele Dell Technologies. Jak wskazują, nowa oferta to także bezpieczeństwo punktów końcowych niezależnie od lokalizacji pracy.
Nowe usługi wsparcia i rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa od Dell Technologies pomagają liderom IT zapewniać pracownikom komputery nowoczesne, inteligentne i bezpieczne, wskazują przedstawiciele producenta. Dodatkowe możliwości pakietu ProSupport Suite dla komputerów PC opierają się na sztucznej inteligencji i podejściu always-on, ułatwiając oraz dostosowując wsparcie IT do indywidualnych potrzeb. Nowa oferta zabezpieczeń punktów końcowych zwiększa również bezpieczeństwo komputerów komercyjnych. Jest to możliwe dzięki nowym funkcjom weryfikacji zabezpieczeń i dodatkowym zabezpieczeniom zaszytym pod systemem operacyjnym.
Nowe funkcje dostosowują wsparcie IT do indywidualnych potrzeb
Według niedawnego badania przeprowadzonego przez firmę Forrester Consulting, 70% organizacji planuje w ciągu najbliższego roku zwiększyć inwestycje w zdalnych pracowników. Dzięki ProSupport Suite dla komputerów PC, menedżerowie IT mogą dostosowywać i automatyzować wsparcie świadczone pracownikom oraz optymalizować ich komputery. Jak informują specjaliści Dell Technologies, nowe funkcjonalności obejmują:
- Personalizowane narzędzia do zarządzania IT: nowe funkcje zarządzania katalogiem aktualizacji i wdrażania czynią ProSupport Suite pierwszą usługą wsparcia technicznego, która zapewnia menedżerom IT możliwość automatycznego i zdalnego aktualizowania systemu BIOS, sterowników, oprogramowania typu firmware i aplikacji Dell, a także dostosowywania sposobu grupowania aktualizacji i zarządzania nimi.
- Najważniejsze, indywidualne informacje dotyczące zasobu komputerów PC w jednym miejscu: po raz pierwszy menedżerowie IT mogą sprawdzić kondycję, wrażenia z użytkowania aplikacji i wskaźniki bezpieczeństwa wszystkich komputerów Dell w organizacji. Wskaźniki te można potem wykorzystać do śledzenia trendów wydajności, a także, w razie potrzeby, podejmować na ich podstawie natychmiastowe działania. Wykonuje się te czynności zdalnie, korzystając z szytych na miarę zaleceń i metryk użytkowania dostarczanych przez bazujące na sztucznej inteligencji usługi wsparcia.
- Spersonalizowane, zdalne procesy robocze: korzystając z personalizowanego mechanizmu reguł do definiowania i organizowania zdalnych procesów roboczych w skali, menedżerowie IT mogą również określić, kto otrzymuje aktualizacje automatycznie i w jaki sposób przebiega zarządzanie aktualizacjami.
- Funkcje ProSupport są dostępne dla partnerów handlowych i ich klientów: w ramach pakietu partnerzy handlowi mogą korzystać z całego zakresu wsparcia, narzędzi i portalu opartego na sztucznej inteligencji. Mogą przeglądać i zarządzać pomocą techniczną dla wielu organizacji za pomocą SupportAssist w TechDirect i mają także możliwość wykorzystywania wiedzy specjalistycznej Dell Technologies do rozwiązywania problemów klientów, czy to indywidualnie, czy w ramach wszystkich zasobów.
“Rola działów IT jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Choć pierwotna misja dbania o wydajność pracowników i sprawność systemów pozostaje ta sama, to powiązane operacje stały się o wiele bardziej skomplikowane, zwłaszcza w obliczu stale rosnącej ilości danych i operacji na brzegu infrastruktury” – powiedział Doug Schmitt, prezes działu usług w Dell Technologies. “ProSupport pomoże liderom IT patrzeć w przyszłość i podejmować proaktywne działania, jednocześnie zapewniając pracownikom na całym świecie możliwość kontynuowania współpracy i wprowadzania innowacji bez zakłóceń” – dodał.
Bezpieczne i inteligentne portfolio komercyjnych komputerów PC
Nagłe przejście na pracę zdalną, zwiększone wykorzystywanie aplikacji w chmurze oraz nowe sposoby zaspokajania potrzeb pracowników w zakresie wydajności spowodowały powstanie niespotykanych wcześniej zagrożeń w punktach końcowych. Organizacje są obecnie potencjalnym celem ataków, niezależnie od lokalizacji, branży czy wielkości, zwłaszcza, że zagrożenia są coraz bardziej wyrafinowane i czasami trudne do wykrycia. Najnowsze dane wskazują, że 44% organizacji doświadczyło przynajmniej jednego ataku na urządzenia lub BIOS w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jak podkreślają eksperci, aby strategia bezpieczeństwa w punktach końcowych była skuteczna, musi ona uwzględniać całą powierzchnię ataku, w tym sprzęt i oprogramowanie typu firmware w powiązanym łańcuchu dostaw.
Portfolio zabezpieczeń Dell Trusted Devices chroni komercyjne komputery PC w całym łańcuchu dostaw i cyklu życia urządzenia, zapewniają specjaliści Dell Technologies i dodają, że pakiet rozwiązań zabezpieczających dla systemów operacyjnych, zlokalizowanych zarówno pod, jak i nad OS, wykorzystuje inteligencję oraz pomaga firmom zapobiegać zagrożeniom, wykrywać je i reagować na nie. Jest to możliwe dzięki skróceniu średniego czasu wykrycia (MTTD) i średniego czasu rozwiązania problemów (MTTR).
Nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, obejmują:
- Zaawansowaną weryfikację bezpieczeństwa komponentów dla komputerów PC, która umożliwia klientom sprawdzenie czy komputery Dell i kluczowe komponenty dotarły do nich w stanie, w jakim zostały zamówione i zbudowane. Ta zintegrowana funkcja rozszerza zakres kontroli bezpieczeństwa i integralności łańcucha dostaw.
- Intel Management Engine (ME) weryfikuje krytyczne oprogramowanie firmware systemu i wykrywa manipulacje, jednocześnie zachowując wysoki poziom wydajności systemu. Wstępna wersja narzędzia Intel ME Verification jest ukierunkowana na procesy rozruchowe o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa systemu i zapewnia dodatkowe warstwy zabezpieczeń zlokalizowane pod systemem operacyjnym.
- Integracja Dell Trusted Device Security Information and Event Management (SIEM) zapewnia pełną widoczność krytycznych zdarzeń związanych z bezpieczeństwem poniżej systemu operacyjnego za pośrednictwem pulpitów nawigacyjnych. Pozwala to na kompleksową analizę stanu bezpieczeństwa organizacji.
Nowe rozwiązanie ProSupport Suite dla komputerów PC udostępnione zostanie 19 października 2021 roku. Z kolei rozwiązania Intel ME oraz integracja Dell Trusted Device SIEM, są już dostępne w Europie, Ameryce Północnej oraz regionie APAC.