W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku firma GFT Poland przyjęła do pracy 220 nowych osób i w sumie zatrudnia już ponad 900 specjalistów. GFT sfinalizowała również swój najbardziej pionierski projekt, który realizowany był głównie z Polski – niedawno na rynek w Hong Kongu trafił jeden z pierwszych wirtualnych banków na świecie. A po udanym debiucie w polskim sektorze finansowym (do 2019 roku firma obsługiwała wyłącznie zagranicznych klientów), spółka rozpoczyna działalność również w obszarze Industry. Co prawda w okresie pandemii zatrudnieni w 15 krajach pracownicy GFT wykonywali swe obowiązki z domów, ale polska część spółki – mająca swe oddziały w Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Krakowie - nie zwolniła z tego powodu tempa rozwoju przeprowadzając liczne rekrutacje w modelu zdalnym, informują przedstawiciele GFT Poland. „COVID nauczył nas jak sprawnie pracować zdalnie i w ten sposób komponować zespoły. W pierwszych trzech kwartałach powitaliśmy w firmie 220 nowych pracowników, a do końca roku będzie ich 260. Zaczęliśmy też zatrudniać ludzi, którzy mieszkają poza naszymi miastami. To pozwala nam pracować z wieloma utalentowanymi ekspertami z całej Polski, a dla firmy jest kolejnym krokiem w nowej normalności” – mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający GFT Poland. – „Obiecaliśmy, że zrobimy wszystko, by utrzymać zespół w komplecie, pomimo niepewności i problemów związanych z COVID-19 u niektórych naszych klientów. Takie podejście sprawia, że ponad 25% pracowników naszej firmy to osoby ze stażem powyżej pięciu lat”. Inżynierowie firmy to w głównej mierze kadra seniorska, która specjalizuje się w realizacji projektów m.in. dla największych banków świata. Wirtualny bank w Hong Kongu i nowy inkubator technologiczny Jak wskazują przedstawiciele GFT Poland, w ostatnim kwartale niespełna setka jej inżynierów sfinalizowała jeden z najciekawszych projektów realizowanych przez GFT globalnie. Na rynek w Hong Kongu trafił zbudowany w chmurze od zera, wirtualny bank, który jest efektem współpracy brytyjskiego giganta bankowości z regionalnym dostawcą usług telekomunikacyjnych i biurem podróży online. Od momentu jego zaplanowania do wejścia na rynek minęło 18 miesięcy, a obecnie, po zaledwie miesiącu funkcjonowania, bank ma już 35 tys. zarejestrowanych klientów, którym umożliwia np. wydanie decyzji kredytowej w ciągu 30 sekund od momentu złożenia wniosku – podkreślają specjaliści GFT Poland. W ramach działań firmy powstał również nowy inkubator technologiczny – Industry 4.1. Ma on za zadanie rozwijać kompetencje specjalistów w obszarze IoT, jak też rozbudowę zespołu o ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze należącej do GFT platformy Sphinx Open – tłumaczą przedstawiciele GFT Poland. Platforma ta jest narzędziem do kompleksowego monitoringu dużych obiektów przemysłowych oraz logistycznych, a obecnie zaimplementowana jest m.in. na jednym z dużych niemieckich lotnisk.