AplikacjeRynek

Google uruchamia Gemini Enterprise, własne środowisko AI dla biznesu

Oferowane w ramach usług Gemini Enterprise rozwiązania – także narzędzia do pracy z danymi oraz te, związane ze sprzedażą czy obsługą klienta – mają pozwalać na osiągnięcie bardzo realnych korzyści z wykorzystania AI. Przedstawiciele firmy Google podkreślają, że nowa platforma wychodzi na przeciw oczekiwaniom w zakresie wykorzystania samodzielnie tworzonych agentów AI do poprawy efektywności procesów biznesowych. Zapowiadane są też szerokie możliwości integracji z popularnymi rozwiązaniami biznesowymi, w tym ze środowiskami Microsoft, SAP czy Salesforce.

Google uruchamia Gemini Enterprise, własne środowisko AI dla biznesu
Źródło: Google

Zgodnie z zapowiedziami usługa Gemini Enterprise zapewni użytkownikom nowe możliwości wykorzystywania sztucznej inteligencji. Co więcej, nowe funkcje środowiska Google Workspace i narzędzia wspierające pracę z danymi, a także rozwiązania pomocne w kontekście procesów związanych ze sprzedażą czy obsługą klientów, mają sprawić, że agenci AI staną się elementem codziennej pracy użytkowników nowego rozwiązania Google.

W ramach Gemini Enterprise dostępny ma być szereg wstępnie zdefiniowanych agentów AI wyspecjalizowanych do pracy z danymi czy wsparcia kluczowych procesów. Przykładowo, wśród nowych funkcji Customer Engagement Suite znalazły się narzędzia wspierające m.in. tworzenie agentów konwersacyjnych wspierających obsługę klientów w różnych kanałach kontaktu, także z zachowaniem personalizacji aktywności. Poza tym, wedle zapowiedzi, dzięki wbudowanym narzędziom typu no-code każdy użytkownik zyska możliwość tworzenia własnych agentów.

Zapowiadane są także rozbudowane mechanizmy integracji usług Gemini Enterprise z typowymi źródłami danych biznesowych, na czele ze środowiskami Microsoft, SAP czy Salesforce – i bez względu na lokalizację danych. Jedną z nowości jest Data Science Agent – rozwiązanie, które automatyzuje procesy pozyskiwania i porządkowania danych, przyspiesza identyfikację wzorców i usprawnia rozwój modeli analitycznych. Według przedstawicieli firmy Google, narzędzia wspierające integrację danych i identyfikację ich kontekstu mają ogromne znaczenie dla skuteczności działania rozwiązań agentowych.

Co ważne, platforma Gemini Enterprise wyposażona jest też w mechanizmy pozwalające na centralne zarządzanie, zabezpieczenie oraz audytowanie wszystkich wykorzystywanych w organizacji agentów AI. Środowisko bazuje na zasobach platformy Google Cloud. „Wiele firm oferuje modele i narzędzia AI, ale w praktyce przekazuje tylko pojedyncze elementy układanki, a nie kompletną platformę. W efekcie to zespoły muszą wszystko łączyć samodzielnie, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne, czyli na tworzeniu wartości z AI. Dlatego powstało Gemini Enterprise, czyli pełna, zintegrowana platforma AI, obejmująca wszystko: od zaawansowanych procesorów Tensor Processing Units, przez modele Gemini najnowszej generacji, po agentów AI, którzy automatyzują codzienne procesy i wspierają pracowników w realizacji zadań” – podkreśla Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud. „W ten sposób rozumiemy prawdziwą transformację cyfrową – spójną, inteligentną i gotową do działania od pierwszego dnia” – dodaje.

Przedstawiciele Google przekonują, że zmiany wprowadzone w środowisku Google Workspace pozwalają nie tylko na przyspieszenie codziennej pracy, ale też zwiększenie kreatywności i produktywności użytkowników. „Chodzi o to, by całe procesy biznesowe stały się inteligentniejsze, dzięki lepszemu wykorzystaniu danych z dokumentów, aplikacji, poczty i czatów firmowych oraz automatyzacji pracy z pomocą agentów AI” – mówi Thomas Kurian. Nowe funkcjonalności środowiska Google Workspace to m.in. narzędzia do przekształcania materiałów i dokumentów w inne formaty, w tym wideo. Nowością są także mechanizmy tłumaczenia symultanicznego w środowisku Google Meet.

Istotne ma być rónież zacieśnienie współpracy pomiędzy firmą Google, a innymi dostawcami technologii oraz usług doradczych. I tak, współpraca z partnerami takimi jak Box, OpenText, ServiceNow oraz Workday ma zapewniać szerokie możliwości międzyplatformowej integracji usług Gemini Enterprise w kontekście danych czy procesów. Z kolei współpraca z partnerami strategicznymi wspierających organizacje biznesowe w cyfrowej transformacji, w tym m.in. BCG, Capgemini, HCLTech, Infosys i McKinsey, ma pozwolić ma przyspieszenie wdrożeń oraz szybkie upowszechnienie platformy Gemini Enterprise. Co ważne, wedle zapowiedzi, firmy takie jak Accenture, Deloitte, KPMG, Cognizant, Capgemini, czy Infosys wewnętrznie korzystają już ze środowiska Gemini Enterprise i rozszerzają zakres swoich usług wokół tej platformy. Równolegle, ogłoszono też uruchomienie nowych programów edukacyjnych wspierających rozwój kompetencji, a także efektywne wykorzystanie potencjału AI.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *