RozwiązaniaBiznesRynek
IFS kupuje Astea International i wzmacnia ofertę rozwiązań zarządzania serwisem w terenie
Firmy poinformowały o zawarciu umowy otwierającej drogę do fuzji. Transakcja ma pozwolić m.in. na rozszerzenie zakresu działalności firmy IFS. Wzmocni też jej pozycję na rynku rozwiązań wspierających pracę w terenie klasy FSM.
Z oficjalnych informacji wynika, że dzięki przejęciu Astea firma IFS będzie w stanie obsłużyć liczniejsze grono klientów w większej liczbie krajów dzięki powiększeniu sieci partnerów. Poszerzony zostanie również zespół firmy, a docelowo – wskutek integracji oferty – także możliwości oprogramowania IFS.
Astea International to amerykański dostawca oprogramowania całościowo wspierającego zarządzanie zespołami terenowymi oraz utrzymaniem majątku. Oferowane przez firmę Astea rozwiązania są skierowane przede wszystkim do średnich i dużych przedsiębiorstw z branż, takich jak: telekomunikacja, systemów pomiarowych i ochrony, sprzętu medycznego, produkcji przemysłowej, przemysłu maszynowego czy produkcji wyposażenia dla handlu detalicznego. Wśród klientów firmy Astea znajdują się największe organizacje z listy Fortune 500.
Przedstawiciele firmy IFS zapewniają, że firma od wielu lat dostarcza klientom rozwiązania wspierające realizację różnorodnych zadań związanych z zarządzaniem obsługą serwisową, zarówno na poziomie planistycznym, jak i operacyjnym. Oprogramowanie IFS FSM wspiera m.in. skomplikowane prace w terenie, jak i ustalanie harmonogramów oraz trans pracowników terenowych. Za sprawą przejęcia firmy Astea International pojawić mają się też dodatkowe funkcje wpisujące się w istotne trendy branżowe. Ich efektem mają być dodatkowe korzyści dla klientów ze wszystkich obsługiwanych sektorów. “Firma Astea pozyskała znakomitych klientów z najwyższej półki, a przy tym zatrudnia niezwykle kompetentnych pracowników i dysponuje bogatą ofertą produktów. Dzięki tej transakcji możemy stworzyć najbardziej atrakcyjną w branży ofertę produktów FSM i kontynuować prace nad rozwiązaniami przynoszącymi klientom coraz więcej korzyści” – podkreśla Darren Roos, prezes IFS. „Jeśli chodzi o wartość dostarczaną klientom, wspólnie jesteśmy w stanie zaoferować bez wątpienia więcej niż zwykłą sumę korzyści zapewnianych niezależnie przez nasze firmy” – dodaje.
Zgodnie z zapowiedziami dzięki połączeniu z firmą Astea korporacja IFS będzie mogła poszerzyć dotychczasowy zakres działania. Obecnie IFS obsługuje ponad 10 tysięcy klientów z całego świata, z czego około 8 tysięcy stanowią przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązań do zarządzania obsługą serwisową. Przewidywana wartość wskaźnika wzrostu przychodów z licencji FSM w roku 2020 wynosi 40 proc.
Transakcja została już zatwierdzona przez radę nadzorczą Astea. Plany zakładają, że zostanie sfinalizowana jeszcze w tym roku. Wartości umowy nie ujawniono.