RozwiązaniaRynek
ING wdroży system LiveBank w modelu cloud
ING Bank Śląski i Ailleron rozpoczynają wspólny projekt, którego celem jest wdrożenie rozwiązania LiveBank w oparciu o technologię chmury publicznej w modelu SaaS. LiveBank to platforma umożliwiająca realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta np. poprzez czat czy połączenia audio-video.
Dzięki współpracy z Ailleron, pracownicy banku ING będą mogli zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line. Z kolei klienci banku będą mieli możliwość skorzystania z dowolnego miejsca z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego. Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie będzie już konieczna – uważają przedstawiciele Ailleron.
Dodatkowo takie funkcjonalności, jak cyfrowa wymiana dokumentów, współdzielenie ekranu czy wspólne wypełnianie i edytowanie wniosków, umów oraz formularzy, mają znacznie ułatwić komunikację online i pozwolić na wzmacnianie relacji w kanałach cyfrowych.
Jak zapewniają specjaliści Ailleron, model cloudowy, w którym LiveBank zostanie wdrożony w ING Banku Śląskim, zapewni znacznie szybszą i bardziej elastyczną realizację projektu. Poprzez zakup dowolnej ilości licencji, umożliwić ma również odpowiednią skalowalność dla banku, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych, co jest to niezwykle ważne przy tak dużych projektach.
Dodajmy, że stroną umowy jest również Operator Chmury Krajowej, którego zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa i regulacjami branżowymi, w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF.