BiznesRynekPREZENTACJA PARTNERA

Innowacje technologiczne w pracy pośrednika nieruchomości

Advertorial

Nowe technologie zdobywają obecnie szturmem różne gałęzie gospodarki. Gruntowna transformacja dotyczy też rynku nieruchomości. Agenci stają przed nowymi wyzwaniami, ale mają do dyspozycji szereg nowoczesnych narzędzi, których nie było wcześniej. Zmiany przebiegają szybko i dotyczą każdego aspektu funkcjonowania branży. Sektor pośrednictwa nie jest wyjątkiem. Wpływa na niego nie tylko rozwój technologiczny, ale również zmieniający się styl życia klientów czy wciąż odczuwalne skutki pandemii COVID-19.

Innowacje technologiczne w pracy pośrednika nieruchomości

Jedyną stałą jest zmiana

Zmiany w segmencie nieruchomości to skutek przede wszystkim rozwoju technologicznego. Nowe rozwiązania usprawniły nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami. Wpłynęły też na sposoby zarządzania transakcjami i prezentację nieruchomości. Jednymi z ważniejszych narzędzi w pracy agenta stała się wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR i AR). Spacery po mieszkaniach i domach w trybie online to szansa na dotarcie do szerszej grupy klientów, a tym samym usprawnienie procesu sprzedaży.

Wirtualny spacer to sposób na dokładne obejrzenie nieruchomości bez wychodzenia z domu. Dzięki temu ani klient, ani pośrednik nie tracą czasu na wizyty w lokalach, które nie spełniają oczekiwań. Wirtualny gość jest w stanie ocenić podstawowe parametry wnętrza i sprawdzić, czy mu się ono podoba. To wszystko jest możliwe, nawet jeśli potencjalnego kupca i prezentowany dom dzielą setki kilometrów. Prócz tego dzięki technologii AR można wzbogacić wnętrze o elementy cyfrowe, które jeszcze lepiej pokazują potencjał nieruchomości. Pozwala to tworzyć aranżacje, dodawać meble czy przeprowadzać modyfikacje architektoniczne.

Aby korzystać z tego bogactwa możliwości, agencje muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami technologicznymi i szybko pozyskiwać wiedzę dotyczącą ich używania. To szczególnie ważne, ponieważ w pracy agenta coraz bardziej przydaje się też sztuczna inteligencja (AI). Jej efektywne wykorzystywanie już teraz staje się ważną przewagą konkurencyjną, z której nie warto rezygnować. Więcej na ten temat znajdziesz w tym artykule. AI to dziś przede wszystkim zaawansowane narzędzie analityczne, które może pomóc agentowi w skutecznym znalezieniu idealnej oferty dla klienta. Czat GPT potrafi tworzyć skuteczne marketingowo opisy ofert czy wspierać nas w prowadzeniu dokumentacji agencji.

Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami w segmencie nieruchomości

Możliwości analityczne AI to rewolucja w tworzeniu prognoz i raportów rynkowych. Zaawansowane algorytmy mogą obecnie przewidywać zmiany w branży i pomagać nam w zrozumieniu trendów panujących w sektorze nieruchomości. Warto pamiętać, że choć obecnie AI nie tworzy jeszcze wiarygodnych prognoz, wszystko wskazuje na to, że w przyszłości nie będzie miała z tym większego problemu.

Warto pamiętać, że wykorzystanie technologii AI, VR i AR wymaga jednak nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale i umiejętności. Jeśli właściciele agencji chcą z nich w pełni korzystać, niezbędne są inwestycje i szkolenia w rozwój firmy. Analizy pokazują, że biznesy działające nie tylko w branży nieruchomości chcą mieć takie wsparcie i są w stanie rozwijać działalność tak, by nowe technologie stały się standardowym elementem ich działania.

Rozwój technologiczny sektora nieruchomości to jednak nie tylko wirtualna rzeczywistość czy systemy oparte na AI. Niezwykle cenne mogą okazać się również zaawansowane systemy CRM i analiz rynkowych. Umiejętności analityczne to klucz do sukcesu w pracy każdego agenta. Dlaczego? Ponieważ pozwalają na prawdziwe zrozumienie potrzeb i zachowań klientów. Systemy CRM to szansa na skuteczne zarządzanie relacjami oraz zdobycie cennych informacji dotyczących zachowań i preferencji inwestorów. Wszystko to buduje skuteczne strategie sprzedażowe i marketing dostosowany do potrzeb zarówno kupców, jak i sprzedających. To kolejna ważna przewaga konkurencyjna na wciąż zmieniającym się rynku nieruchomości.

Trafić w zmieniające się oczekiwania klientów

Osoby w wieku od 18 do 44 lat to blisko 55% aktywnych użytkowników portalu Nieruchomosci-online.pl. Przedstawiciele młodego pokolenia wprowadzają rynek na nowe tory i pośrednicy muszą dotrzymać im kroku. Ludzie z tej grupy wiekowej dorastali w świecie cyfrowym, są przyzwyczajeni do szybkiej wymiany informacji i bez lęku używają nowych technologii. Prócz tego osoby te poszukują nie nieruchomości, a doświadczeń i ich potrzeby są inne niż starszych roczników.

Cyfrowy styl życia klientów powinien przekładać się na sposoby działania nowoczesnych agencji nieruchomości. Chodzi tu nie tylko o szybką komunikację, ale też używanie najnowszych technologii jako wsparcia w prezentacji i opisie domu czy mieszkania na sprzedaż. Co ważne nieruchomości, które chętnie kupują milenialsi i przedstawiciele pokolenia Z mają wysoką jakość energetyczną i są proekologiczne. Wynika to z tego, że dla tej grupy wiekowej odpowiedzialność społeczna jest ważną wartością.

Praca zdalna zmienia rynek

Redefinicja miejsca pracy, która dokonała się po pandemii, wpływa nie tylko na potrzeby klientów, ale i styl pracy agentów nieruchomości. Pracując online lub w trybie hybrydowym mogą oni być bardziej dostępni dla osób zainteresowanych i szybciej odpowiadać na ich potrzeby. Prócz tego praca zdalna pozwala na konkretną oszczędność czasu, przez co agent może zająć się większą liczbą ofert. W czasach gdy odległość nie jest problemem, można prezentować nieruchomości przy pomocy VR i AR klientom z zagranicy lub najodleglejszych regionów Polski. Dzięki temu pojęcie rynku lokalnego się poszerza.

Co ważne przechodzenie na model pracy online również wymaga nakładów finansowych i szkoleń, na które decyduje się jednak coraz więcej pracodawców. W tym procesie niezbędna jest elastyczność i równowaga między nowoczesnością a stosowaniem tradycyjnych rozwiązań, które wciąż się sprawdzają. By na przykład model hybrydowy nie przysparzał problemów niezbędne jest stworzenie kultury pracy,  której ważnymi elementami jest niezależność i zaufanie. Samodzielna organizacja pracy wymaga też elastyczności w podejściu samych pracowników. Jeśli uda im się dotrzymać kroku zmianom, firma ma większą szansę na sukces.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *