Pandemia COVID-19 wymusiła wiele transformacji, którym przyszło nam się podporządkować. Jedną z nich jest zmiana formy pracy, która dotyczyła wielu branż. Coś co miało trwać chwilę i wydawało się niespodziewaną koniecznością, dziś stało się codziennością i zdaniem ekspertów, tylko przyspieszyło proces, który zapowiadali od dawna. Badanie IT Workplace of Tomorrow ma na celu zweryfikowanie potrzeb pracowników sektora IT i określenie wyzwań, które stoją przed managerami oraz działami HR. Wyniki ankiety zostaną opublikowane w formie raportu IT Workplace of Tomorrow 2022. Inicjatorem oraz autorem badania jest Fundacja Let’s Manage IT.
Badanie zostało podzielone na dwa moduły. Część pierwsza to pytania o hybrydowy model pracy. Jakie niesie za sobą trudności? Jak zdaniem respondentów wpływa na efektywność? Czy pozbawia nas komunikacji nieformalnej i integracji w firmie? Druga część ma za zadanie wyselekcjonować najbardziej atrakcyjne miejsca oraz warunki pracy w branży IT, względem zmienionych „popandemicznych” standardów.
“Do podjęcia pracy nad raportem zainspirowali nas liderzy, managerowie IT i partnerzy biznesowi HR, którzy od ponad 5 lat są częścią społeczności Let’s manage IT. Nasze regularne spotkania podczas konferencji i meetupów zawsze owocują wnioskami, którymi chcemy dzielić się z szerszą publicznością” – mówi Krzysztof Kozakiewicz, CEO Fundacji Let’s Manage IT. “Pytanie o to jak powinien wyglądać docelowy model pracy w IT zadaliśmy sobie już podczas przygotowań do I. edycji konferencji IT Workplace of Tomorrow. Badanie to pewnego rodzaju klamra dla wniosków, które dostarczyły nam dyskusje i spotkania podczas konferencji”.
Czy model hybrydowy spełnia oczekiwania pracowników? Czy duże organizacje zrezygnują z wynajmu wielkich powierzchni biurowych, na rzecz wsparcia home office? Jak podtrzymywać morale wewnątrz firmy podczas pracy zdalnej? Weź udział w badaniu i dokonaj własnej oceny miejsca pracy. Osoby, które wezmą udział w badaniu będą mogły jako pierwsze cieszyć się dostępem do gotowego raportu. ITwiz jest patronem medialnym badania.