Platforma Citrix Workspace pozwala stworzyć jednolite i bezpieczne środowisko pracy, odpowiadające współczesnym potrzebom w zakresie mobilności. Wprowadzone niedawno inteligentne funkcjonalności i spersonalizowane mikroaplikacje dodatkowo upraszczają pracę przez automatyzację zadań i pomagają wyeliminować tzw. cyfrowy szum.
To, co ułatwia nam życie osobiste, często komplikuje te zawodowe. Każdego dnia przeciętny pracownik spędza prawie 65% swojego czasu na pracy i spotkaniach, ok. 20% na poszukiwaniu informacji i zaledwie 15% na tym, za co jest faktycznie wynagradzany. Dzieje się tak, gdyż technologia, która miała usprawnić pracę, de facto ją skomplikowała.
Citrix Workspace zapewnia integrację z najpopularniejszymi na świecie aplikacjami, takimi jak SAP (Ariba, Concur i SuccessFactors); Microsoft (Dynamics, Power BI i Teams); Google G-Suite (Drive, Calendar i Directory); Salesforce; Workday, Atlassian (Jira); Zendesk i ServiceNow. Wraz z rozwiązaniem dostarczone jest ponad 100 wstępnie skonfigurowanych mikroaplikacji, zawierających nowe inteligentne funkcje, pozwalające m.in. na automatyzację powtarzalnych, mniej istotnych zadań i wyszukiwania informacji oraz wyodrębnienie z wielu systemów najistotniejszych zadań i działań, a także dostarczanie ich poszczególnym pracownikom w postaci spersonalizowanych feedów i mikroaplikacji.
Jak uciszyć cyfrowy hałas?
„Jako konsumenci coraz częściej polegamy na takich aplikacjach, jak np. Uber, aby upraszczać sobie zadania życia codziennego. Za pomocą jednego kliknięcia możemy zrealizować aktualne potrzeby” – zauważa Krzysztof Rachwalski, szef polskiego oddziału Citrix. „W biurze te konsumenckie, spersonalizowane narzędzia zastępowane są technologiami narzucanymi przez firmę, które często są bardziej skomplikowane w obsłudze, mniej intuicyjne i spowalniają nas w działaniu” – dodaje.
W ciągu typowego dnia w pracy pracownicy korzystają z kilkunastu aplikacji – często z czterech lub więcej – aby ukończyć pojedyncze zadanie, np. rozliczenie wydatków, rezerwację podróży służbowej, składanie zamówień lub zatwierdzanie czasu wolnego. Ponadto wielu pracowników spędza co najmniej 20% czasu na szukaniu potrzebnych im informacji. Badania pokazują, że nasza praca jest zakłócana – SMS-em, czatem czy innym alertem – średnio co 2 minuty. To zaś znacząco wpływa na naszą dekoncentrację.
Praca przyszłości dostępna od zaraz
IDC w raporcie „IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2019 Predictions” przewiduje, że do 2021 roku 60% firm z rankingu Global 2000 wdroży cyfrowe miejsca pracy. Kolejne 10% organizacji zastosuje rozwiązania cyfrowego miejsca pracy w formie usługi. Elastyczne, inteligentne, połączone ze sobą wirtualne i fizyczne środowiska mają za zadanie poprawić komfort i satysfakcję oraz pozytywnie wpłynąć na wydajność pracowników.
Korzystając z platformy Citrix Workspace, przedsiębiorstwa mogą zoptymalizować codzienne zadania dla każdego z pracowników, organizując je i automatyzując w inteligentny i spersonalizowany sposób, tak by mogli oni skoncentrować się na kluczowych dla firmy działaniach.
Wyposażona w innowacyjne technologie – takie jak uczenie maszynowe (Machine Learning) i mikroaplikacje – platforma Citrix Workspace pozwala organizacjom na zbudowanie dla pracowników ustandaryzowanego, inteligentnego i bezpiecznego środowiska pracy, zawierającego zarówno aplikacje, jak i dane. Ponadto, dzięki technologiom zawartym w Citrix Workspace firmy mogą podłączyć do nowego środowiska starsze, rodzime (dedykowane) systemy. Aby zintegrować je z własnymi systemami, za pomocą tzw. mikroaplikacji i mikroautomatyzacji, firmy mogą wykorzystać stworzone do tego celu i dostarczone wraz z platformą narzędzia, które nie wymagają umiejętności programistycznych.
Citrix Workspace to zunifikowana, bezpieczna i inteligentna platforma, która zwiększa produktywność i komfort pracy, poprzez odpowiednią organizację i automatyzację codziennych zadań. Najnowsza wersja pozwala klientom Google Cloud zintegrować narzędzia G Suite za pomocą mikroaplikacji oraz inteligentnych akcji, udostępnianych w Citrix Workspace w postaci wątku (Feed). Dzięki temu można usprawnić wiele codziennych czynności: od rezerwacji zasobów, przez wysyłanie przypomnień o wydarzeniach i powiadomień do nowych członków zespołu. Łatwe w użyciu narzędzia do budowy mikroaplikacji (Microapp Builder) umożliwiają zaś dostosowanie Citrix Workspace do własnych potrzeb. Platforma ta dostępna jest także w chmurze Microsoft Azure i wspiera narzędzia dostępne w pakiecie Office 365.
Koniec z monolitycznymi aplikacjami
Wyposażona w innowacyjne technologie – takie jak uczenie maszynowe (Machine Learning) i mikroaplikacje – platforma Citrix Workspace pozwala organizacjom na zbudowanie dla pracowników ustandaryzowanego, inteligentnego i bezpiecznego środowiska pracy, zawierającego zarówno aplikacje, jak i dane. Ponadto, technologie zawarte w Citrix Workspace pozwalają firmom na podłączenie do nowego środowiska starszych, rodzimych (dedykowanych) systemów. Aby zintegrować je z własnymi systemami, za pomocą tzw. mikroaplikacji i mikroautomatyzacji, przedsiębiorstwa mogą wykorzystać stworzone do tego celu i dostarczone wraz z platformą narzędzia, które nie wymagają umiejętności programistycznych.
Citrix Workspace zapewnia integrację z najpopularniejszymi na świecie aplikacjami, takimi jak SAP (Ariba, Concur i SuccessFactors); Microsoft (Dynamics, Power BI i Teams); Google G-Suite (Drive, Calendar i Directory); Salesforce; Workday, Atlassian (Jira); Zendesk i ServiceNow. Wraz z rozwiązaniem dostarczone jest ponad 100 wstępnie skonfigurowanych mikroaplikacji, zawierających nowe inteligentne funkcje pozwalające firmom na:
• automatyzację powtarzalnych, mniej istotnych zadań i wyszukiwania informacji;
• wyodrębnienie z wielu systemów najistotniejszych zadań i działań oraz dostarczanie ich poszczególnym pracownikom w postaci spersonalizowanych feedów i mikroaplikacji, dostępnych dla pracowników na każdym z posiadanych przez nich urządzeń;
• wprowadzenie możliwości wykonania wprost z aplikacji Citrix Workspace łatwych, często jednoelementowych działań, w celu zwiększenia efektywności pracowników, optymalizacji czasu i uproszczenia rutynowych zadań, takich jak rozliczanie wydatków służbowych czy wnioskowanie o urlop;
• zbudowanie pomiędzy pracownikami zależności, opartych na kontekście i automatyzacji zadań, w taki sposób, by mogli oni skupić się na kluczowych elementach swojej pracy, nie marnując czasu na poszczególne czynności.