StartupyRynek

Mastercard, Empik i PayEye uruchamiają pilotaż płatności opartych na biometrii tęczówki oka i twarzy

Dzięki współpracy z fintechem PayEye oraz partnerem technologicznym programu – Planet Pay, konsumenci już od 12 czerwca będą mogli przetestować płatność za zakupy spojrzeniem w pięciu salonach Empik w Polsce. Warto podkreślić, że jest to pierwszy w Europie pilotaż płatności biometrycznych w ramach programu Mastercard Biometric Checkout. Współpraca między Mastercard, Empik i PayEye ma pozwolić udoskonalić doświadczenia zakupowe konsumentów i upowszechnić wśród nich nowy, nowoczesny sposób płatności w sklepach.

Mastercard, Empik i PayEye uruchamiają pilotaż płatności opartych na biometrii tęczówki oka i twarzy

Pilotażowy program płatności biometrycznych to odpowiedź na rosnącą popularność technologii opartej na biometrii. Globalnie, nawet 74% konsumentów deklaruje do niej pozytywne nastawienie. Z kolei w Polsce, jak wynika z badania “Adopcja biometrii wśród Polaków” przygotowanego przez Minds & Roses dla Mastercard, 4 na 5 respondentów przyznaje, że korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18-25 lat już praktycznie każdy miał kontakt z biometrią.

Globalny program Mastercard Biometric Checkout wprowadza pierwsze w swoim rodzaju ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia, umożliwiając posiadaczom kart płatniczych korzystanie z szerokiej gamy biometrycznych metod uwierzytelniania płatności, takich jak odcisk palca, skan dłoni, twarzy czy tęczówki.

„Mastercard jest pionierem innowacyjnych i zwiększających bezpieczeństwo metod płatności oraz standaryzacji. Polska natomiast jest idealnym miejscem dla tak przełomowego programu pilotażowego. To właśnie nasz kraj był jednym z pierwszych, w którym zostały wprowadzone płatności zbliżeniowe kartami Mastercard, a polscy konsumenci są liderami w zakresie otwartości na innowacje” – powiedziała Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. “Pilotaż, który inicjujemy dzisiaj z Empikiem i PayEye to także potwierdzenie zaangażowania Mastercard w rozwój lokalnych technologii oraz wspieranie polskiego rynku elektronicznych płatności” – dodała.

PayEye to polski fintech, który rozwija autorską technologię bezgotówkowych płatności biometrycznych w sklepach z wykorzystaniem fuzji biometrii oka oraz twarzy (więcej na ten temat pod poniższym linkiem).

„Udział w Mastercard Biometric Checkout Program to ogromne wyróżnienie i zwieńczenie naszej ciężkiej pracy nad najlepszą technologią biometryczną na świecie. Wierzymy, że płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, które niezależnie od szerokości geograficznej zapewnia konsumentom najwyższe bezpieczeństwo, komfort użytkowania oraz niesamowite doświadczenia. Współpraca z takimi markami jak Mastercard i Empik to dla nas niesamowita przygoda i cieszymy się, że wspólnie stworzyliśmy program, w którym kupujący mogą przetestować usługę PayEye na taką skalę” – skomentował Daniel Jarząb, CEO PayEye.

Jak już wspomniano płatność biometryczna z wykorzystaniem fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy dostępna będzie od 12 czerwca. Spośród ponad 350 salonów Empik w całej Polsce do pilotażu zostało wytypowanych 5 różnorodnych lokalizacji: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1.

„Jestem dumna, że to właśnie klienci Empiku jako pierwsi skorzystają z tego innowacyjnego rozwiązania. Wierzę, że bezpieczeństwo i wygoda zakupów, jaką zapewnia biometria, to już nie przyszłość, a teraźniejszość płatności w handlu” – stwierdziła Ewa Szmidt, prezeska Grupy Empik.

Program Mastercard Biometric Checkout jest oparty na globalnie obowiązującym zestawie norm opracowanych przez Mastercard, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, co pozwala zapewnić bezpieczeństwo i prywatność podczas dokonywania płatności biometrycznych. Ponadto podlega zasadom odpowiedzialności Mastercard za dane, zgodnie z którymi konsumenci mają prawo kontrolować sposób udostępniania swoich danych osobowych i czerpać korzyści z ich użytkowania. W ramach Biometric Checkout, Mastercard nie przetwarza żadnych danych biometrycznych, ale zapewnia, że tacy interesariusze jak Empik i PayEye, zachowują najwyższy poziom bezpieczeństwa i prywatności podczas realizacji płatności biometrycznych w sklepie.

Aby móc przyjmować płatności w systemie PayEye przedsiębiorca musi wyposażyć się w specjalny terminal eyepos. Proces wymaga precyzyjnej kalibracji, dzięki czemu nie ma ryzyka, że przypadkiem spojrzymy na terminal i zapłacimy.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *