AplikacjeBranżaBiznes

Empik zbudował usługę streamingu w oparciu o technologie Euvic

W ostatnich dniach Empik uruchomił cyfrową usługę strumieniowania muzyki – Empik Music. Projekt, którego partnerem technologicznym była firma Euvic, w znacznej mierze realizowany był w trybie pracy zdalnej podczas pandemii koronawirusa. To dowód, iż wprowadzanie innowacji możliwe jest w każdych czasach.

Empik zbudował usługę streamingu w oparciu o technologie Euvic

Z usług streamingowych codziennie korzysta kilka milionów osób. To ogromny rynek, z jeszcze większymi potrzebami i wymaganiami. Wprowadzenie na rynek usługi Empik Music – która konkurować będzie z takimi serwisami jak Spotify, Tidal czy Apple Music – stanowi kolejny krok w strategii cyfrowej ekspansji marki, wskazują przedstawiciele firmy. Nowa usługa zintegrowana jest z innymi aplikacjami znajdującymi się w ekosystemie Empiku, takimi jak Mój Empik, Empik Bilety i Going. Rejestracja i logowanie odbywają się przez Empik.com. Obecni i nowi użytkownicy usługi Empik Premium mogą skorzystać z bezpłatnego dostęp do Empik Music przez 60 dni.

Jak informują przedstawiciele Empik, stworzoną wspólnie z Euvic aplikację Empik Music wyróżnia dostęp do katalogu milionów utworów muzycznych z Polski i całego świata, brak reklam, oryginalne playlisty i rekomendacje stworzone przez znanych artystów, postacie polskiego świata kultury (m.in. Wojciecha Manna) i ekspertów Empiku.

Aplikacja jest też w pełni zsynchronizowana z historią zakupów i daje możliwość dodawania muzyki zakupionej w Empik.com do katalogu “Moja muzyka”. Zapewnia także tworzenie i importowanie playlist, możliwość słuchania muzyki w trybie offline (bez dostępu do Internetu) oraz wygodny model subskrypcyjny (za który można zapłacić również w salonach Empik). Dostarcza również informacje o koncertach i spotkaniach z artystami, a dzięki nieustannie poszerzanej bazie tekstów piosenek umożliwia przeprowadzenie karaoke, wskazują specjaliści Empik.

Przeczytaj również
Euvic IT przejmuje Surfland Systemy Komputerowe

Jak to działa?

Nowe rozwiązanie to narzędzie intuicyjne, gwarantujące najwyższą jakość streamingu plików audio w technologii HLS z wykorzystaniem kodeka AAC/AAC+ do 320 kbps, przekonują przedstawiciele Empik. Aplikacja została stworzona w ciągu niespełna ośmiu miesięcy i przy wykorzystaniu najnowszych technologii. Za jej prawidłowe działanie odpowiada kilkadziesiąt maszyn wirtualnych, natomiast ruch sieciowy generowany w ramach usługi Empik Music jest równomiernie rozkładany na wszystkie instancje serwerów aplikacyjnych oraz streamingowych. Aby zapewnić płynną i bezpieczną obsługę wszystkich użytkowników, dodatkowo wykorzystano usługę CloudFlare. Całość rozwiązania była tworzona i rozwijana w środowisku developerskim stworzonym przez Euvic w chmurze Microsoft Azure i z wykorzystaniem Azure DevOps.

Obecnie usługa dostępna jest tylko w formie aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS, jednak w perspektywie kilku miesięcy pojawi się ona jeszcze w dwóch wersjach: przeglądarkowej, a także na urządzeniach Smart TV, zapewniają przedstawiciele Empik.

Praca nad projektem w cieniu pandemii

Ostatnie miesiące realizacji projektu okazały się szczególnie trudne – przyjęty porządek prac zakłóciła pandemia Covid-19, która zupełnie niespodziewanie zmieniła dotychczasową rzeczywistość. “Zespół odpowiedzialny za realizację aplikacji Empik Music musiał całkowicie dostosować się do nowych warunków. Konieczność pracy zdalnej, rozproszenie członków zespołu w różnych lokalizacjach i brak możliwości realnych spotkań, choć nie sprzyjają powstawaniu innowacji, jak się przekonaliśmy, nie są też dla nich barierą nie do pokonania” – mówi Grzegorz Mazur, dyrektor techniczny Euvic.

Pomimo znacznie utrudnionych warunków pracy, zespół Euvic (kierownik projektu, 2 product ownerów, 11 liderów technicznych oraz współpracujący z nimi szeroki team developerów) zrealizował projekt zgodnie z wymaganiami Empik, dotrzymując przy tym wszystkich przyjętych pierwotnie terminów. Nie byłoby to jednak możliwe bez wysoce efektywnej pracy zdalnej, odpowiedniego know-how oraz wysokiego zaangażowania wszystkich członków zespołu, zarówno po stronie Empik, jak i Euvic, podsumowują przedstawiciele obu firm.

Przeczytaj również
NTT System podwaja zysk za trzy kwartały 2020 roku
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *