Rynek
Nowy rozdział w historii SAS – firma przygotowuje się do pierwszej oferty publicznej
Do 2024 roku SAS zamierza przygotować pierwszą ofertę publiczną. Jak wskazują przedstawiciele spółki, firma jest gotowa na ten ruch, ponieważ pod przewodnictwem współzałożycieli, Jima Goodnighta i Johna Salla, osiągnęła stabilność finansową oraz zbudowała wysoką wartość marki.
Przygotowania do pierwszej oferty publicznej SAS rozpoczął od udoskonalenia systemu sprawozdawczości finansowej, optymalizacji procesów operacyjnych, a także koncentracji na elementach platformy analitycznej SAS, które mają przyczynić się do rozwoju firmy oraz pozwolą odnieść korzyści udziałowcom. Spółka będzie również nadal inwestować znaczne środki finansowe oraz rozwijać rozwiązania AI i zaawansowane oprogramowanie analityczne, dzięki czemu będzie mogła odpowiadać na potrzeby klientów i umocnić się na pozycji lidera na dynamicznie rosnącym i niezwykle konkurencyjnym rynku, podkreślili przedstawiciele SAS.
“Przygotowując się do pierwszej oferty publicznej, możemy stworzyć nowe możliwości dla pracowników SAS, klientów, partnerów i społeczności. Będą oni uczestnikami naszego sukcesu, zapewniając najlepszą możliwą przyszłość dla nas wszystkich” – powiedział Jim Goodnight, współzałożyciel i CEO SAS. “Znajdujemy się na ścieżce zrównoważonego rozwoju, którego fundament stanowi marka godna zaufania i stworzona przez nas platforma analityczna. Zbudowaliśmy silne podstawy operacyjne i finansowe, które przygotowują nas na lepsze jutro. Nadszedł właściwy czas, aby otworzyć nowy rozdział w historii SAS”.
Dobre wyniki w I półroczu 2021 roku
Przypomnijmy, że z oprogramowania SAS korzysta 2000 klientów na całym świecie. Są to organizacje z wielu branż, w szczególności firmy i instytucje z sektora finansowego, publicznego oraz ochrony zdrowia. SAS, jako jedyny dostawca w branży, 8 razy z rzędu został uznany za lidera w kolejnych edycjach raportu firmy Gartner „Magic Quadrant for Data Science and Machine Learning Platforms”.
W ubiegłym roku spółka osiągnęła przychody w wysokości 3 mld dolarów i 45. rok z rzędu wykazała zysk. Z kolei w pierwszej połowie 2021 roku firma odnotowała 8,4% wzrostu przychodów, co, jak podkreślają jej przedstawiciele, stanowi koronny dowód na konieczność wykorzystania analityki do sprostania wyzwaniom i przeciwdziałania negatywnym skutkom pandemii. W nadchodzących latach firma zamierza kontynuować wzmacnianie solidnych podstaw finansowych, przygotowując się do wspomnianego wejścia na rynek publiczny.
“Przez ostatnie lata SAS wypracował swoją reputację poprzez innowacje, nieustającą koncentrację na kliencie i silną przynależność korporacyjną. Przygotowując się do pierwszej oferty publicznej, nadal zamierzamy inwestować w naszą markę i platformę analityczną, nadając priorytet najważniejszym zasadom i wspierając klientów w rozwiązywaniu najbardziej złożonych problemów” – podsumował Jim Goodnight.