Dzięki przejęciu firmy Polycom władze koncernu Plantronics zamierzają rozszerzyć działalność w obszarze technologii wspierających komunikację i pracę zespołową. Zapowiadane jest m.in. stworzenie kompleksowej oferty rozwiązań z zakresu komunikacji. Wartość transakcji to 2 mld USD.
Według przedstawicieli Plantronics włączenie firmy Polycom do struktur firmy pozwoli na przyspieszenie w realizacji założonej strategii rozwoju. zakłada ona m.in. dążenie do zapewnienia najszerszej oferty urządzeń końcowych wspierających nowoczesną komunikację i pracę zespołową. “Plantronics posiada dziś niezrównaną ofertę zintegrowanych, inteligentnych rozwiązań, na którą składają się m.in. zestawy słuchawkowe, oprogramowanie, telefony stacjonarne, rozwiązania tele- i wideokonferencyjne, a także usługi w chmurze” – podkreśla Joe Burton, prezes i dyrektor generalny firmy Plantronics. Według niego, za sprawą szerokości, elastyczności i komplementarności oferty, Plantronics zapewnia możliwość dopasowania rozwiązań komunikacyjnych do bieżących potrzeb użytkowników. Ma to mieć ogromne znaczenie w dzisiejszych realiach, gdzie od efektywności i szybkości komunikacji zależy przebieg wielu procesów biznesowych.
Z oficjalnych deklaracji wynika, że włączenie produktów Polycom do oferty Plantronics pozwoli m.in. na zapewnienie użytkownikom jak najlepszych doświadczeń w komunikacji, niezależnie od tego, z jakich rozwiązań klasy Unified Communications korzystają. „Nasza połączona oferta obejmuje komplementarne rozwiązania dla wszystkich rodzajów przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość i branżę. Plantronics i Polycom razem tworzą organizację oferującą dużo większe możliwości” – dodaje Marco Landi, wiceprezes Polycom w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Azji oraz Azji i Pacyfiku.