Rynek

Poczta Polska kupuje system IT dla placówek pocztowych

Umowę dotyczącą realizacji wytworzenia i wdrożeniem rozwiązania informatycznego wspierającego obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych realizowanych w placówkach pocztowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania oraz gwarancyjnych, Poczta Polska zawarła z Envelo, spółką z grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Wdrożenie systemu planowane jest do końca 2024 roku.

Poczta Polska kupuje system IT dla placówek pocztowych

Jak podkreślają przedstawiciele spółki, Poczta Polska konsekwentnie stawia na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS. Trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, a system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów.

“Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021–2023. Łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld. zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych” – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym systemem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym, tłumaczą przedstawiciele spółki. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego.

System ma umożliwiać zarówno realizację usług, jak też zapewnić wsparcie sprzedaży towarów handlowych oferowanych w placówkach. Dodatkową korzyścią z wdrożenia NSO będzie również uproszczenie i optymalizacja procesów operacyjnych w każdym kanale dystrybucji usług i produktów.

“Poczta Polska wytwarza kluczowe oprogramowanie w ramach pocztowego software house, jakim stała się spółka z naszej grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. To gwarantuje nam integrację cyfrowych kompetencji pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny” – podsumował Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *