Rynek
Poczta Polska kupuje system IT dla placówek pocztowych
Umowę dotyczącą realizacji wytworzenia i wdrożeniem rozwiązania informatycznego wspierającego obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych realizowanych w placówkach pocztowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania oraz gwarancyjnych, Poczta Polska zawarła z Envelo, spółką z grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Wdrożenie systemu planowane jest do końca 2024 roku.
Jak podkreślają przedstawiciele spółki, Poczta Polska konsekwentnie stawia na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS. Trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, a system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów.
“Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021–2023. Łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld. zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych” – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.
Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym systemem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym, tłumaczą przedstawiciele spółki. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego.
System ma umożliwiać zarówno realizację usług, jak też zapewnić wsparcie sprzedaży towarów handlowych oferowanych w placówkach. Dodatkową korzyścią z wdrożenia NSO będzie również uproszczenie i optymalizacja procesów operacyjnych w każdym kanale dystrybucji usług i produktów.
“Poczta Polska wytwarza kluczowe oprogramowanie w ramach pocztowego software house, jakim stała się spółka z naszej grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. To gwarantuje nam integrację cyfrowych kompetencji pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny” – podsumował Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.