Praca
Polacy czują się w pracy stabilnie, ale wciąż są mało szczęśliwi
Najnowszy raport „Szczęście w pracy Polaków”, przygotowany przez Jobhouse oraz No Fluff Jobs, pokazuje rosnący rozdźwięk między poczuciem bezpieczeństwa zawodowego a realnym zadowoleniem – tylko 5,7 w 10-punktowej skali. Pracownicy coraz głośniej domagają się krótszego tygodnia pracy, większego wsparcia psychologicznego i lepszych możliwości rozwoju.

Aż połowa zatrudnionych uważa, że firmy nie zapewniają im wystarczającego wsparcia szkoleniowego, a 56% nie poleciłoby swojej pracy innym. Tylko 41% ocenia swoje wynagrodzenie jako sprawiedliwe, a równie duża grupa uważa, że ich wysiłki pozostają niezauważone. Mimo to 70% Polaków czuje się stabilnie w swoich miejscach pracy – choć nie przekłada się to na wyższy poziom szczęścia, który od kilku lat utrzymuje się na niskim poziomie.
Jak podkreśla Paulina Król, Chief People and Operations Office w No Fluff Jobs, poczucie bezpieczeństwa rośnie mimo informacji o zwolnieniach i rosnącym bezrobociu, ale nie idzie za nim ogólna satysfakcja z pracy.
Badani coraz wyżej cenią benefity realnie wpływające na ich dobrostan:
- skrócony tydzień pracy (61%),
- premie (56,5%),
- możliwość pracy z dowolnego miejsca (55%)
- dodatkowe dni urlopu (52%).
Jednocześnie tylko 38,5% deklaruje, że ich firma dba o zdrowie psychiczne – niemal połowa uważa inaczej, a 22,5% wskazuje wsparcie psychologiczne jako kluczowy benefit.
Międzypokoleniowe różnice i brak wsparcia rozwojowego
Raport pokazuje także napięcia międzypokoleniowe. 60% badanych widzi, że doświadczenie starszych pracowników jest doceniane, choć co czwarty uważa odwrotnie. Młodsi – zdaniem połowy respondentów – angażują się w pracę wystarczająco, jednak 25% ma odmienne zdanie.
Najbardziej alarmujące pozostaje jednak to, że aż co drugi pracownik nie dostrzega odpowiedniego wsparcia szkoleniowego i mentoringowego, niezależnie od wieku.
Jednocześnie 48% respondentów przyznaje, że ich praca daje dostęp do nowych technologii – w tym AI – i kompetencji przyszłości, co może stać się ważnym czynnikiem zwiększającym satysfakcję zawodową w kolejnych latach.
Badanie przeprowadzono online wśród 1154 pracujących osób z wykształceniem średnim i wyższym, głównie z dużych miast, między 23 września a 28 października 2025 roku.







