BiznesCDO

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów

Case Study

Co łączy firmy LPP SA, Cool Sport, Wojas SA i INGLOT? Wszystkie są polskie i osiągnęły światowy sukces. Ich rozpoznawalność sięga już daleko poza granice naszego kraju. Jest jeszcze jeden element łączący te firmy. Wszystkie bardzo poważnie traktują bezpieczeństwo swoich klientów i w ostatnim czasie poszerzyły grono klientów firmy Akamai Technologies. Akamai to swego rodzaju fenomen – ich rozwiązania wcale nie są najtańsze a jednak cieszą się wielką popularnością. Wszystko wskazuje więc na to, że Akamai jest po prostu bezkonkurencyjne wszędzie tam, gdzie cyberbezpieczeństwo i szeroko pojęte bezpieczne spełnianie oczekiwań klientów jest elementem strategii biznesowej.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów

Systematycznie rosnąca aktywność hakerów, liczba oraz zaawansowanie technologiczne metod atakowania użytkowników technologii IT stoją w jaskrawej sprzeczności z oczekiwaniami klientów, dla których ważne jest szybkie, bezpieczne i bezproblemowe dokonywanie transakcji w ich ulubionych sklepach internetowych. Tam, gdzie liczy się satysfakcja klienta, działy bezpieczeństwa muszą skutecznie likwidować każde cyberzagrożenie. Jakakolwiek utrata reputacji z powodu ataku hakerskiego może być bardzo kosztowna i stanowić zagrożenie dla ciągłości prowadzenia biznesu.

Do ochrony aplikacji webowych potrzebne są zatem skalowalne rozwiązania wraz z interfejsami API, mechanizmami anty-DDoS, zestawem narzędzi do zarządzania ruchem botów oraz warstwą analityczną. Liczy się każda informacja pokazująca w strukturze strony internetowej miejsca, gdzie można zwiększyć tzw. Conversion rate, poprawić jej ergonomię i użyteczność oraz zlikwidować punkty, gdzie potencjalnie użytkownik może porzucić swój koszyk zakupów. W warstwie technologicznej bardzo cenne są wskazówki dotyczące takiego doboru i sposobu prezentacji treści, która zminimalizuje obciążenie sieci i zwiększy wydajność po stronie klienta. Dopiero połączenie bezpieczeństwa i szybkości działania może zapewnić odpowiednią satysfakcję i zadowolenie z używania serwisu webowego.

LPP to jedna z największych polskich firm odzieżowych i modowych, która jest właścicielem marek Reserved, Cropp, Mohito, House i Sinsay. Po trzydziestu latach rozwoju, ta rodzinna firma działa już w prawie 40 krajach Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, od Londynu po Dubaj i sprzedaje swoje wyroby w ponad 2000 salonów. Do tego oferta jej marek dostępna jest na 31 rynkach online.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów “LPP od lat zwiększa wolumen sprzedaży w kanale internetowym. Sklepy online stały się dla nas nie mniej ważne biznesowo i wizerunkowo niż najlepsze salony stacjonarne. Jednak za tym sukcesem stoją także bardzo konkretne wymagania klientów, których nie możemy zawieść” – mówi Marek Maciejewski, Director IT operations w Silky Coders, spółce zależnej LPP. “Chociażby ze względu na naszą reputację, nie możemy sobie pozwolić na przerwy w dostępie internetowym do produktów z najnowszych kolekcji, zakłócenia w realizacji dostaw, zakłócenia w obsłudze zwrotów lub – co gorsze – usterki w procesach płatności albo wyciek danych osobowych. Mobilny dostęp w trybie „always on” traktujemy bardzo poważnie, dlatego bezpieczeństwo zasobów i infrastruktury IT jest dla nas zagadnieniem o najwyższym priorytecie” – dodaje Marek Maciejewski.

Firma INGLOT z branży kosmetycznej, powiązanej z rynkiem modowym to prawdziwie światowa marka. Dziś obecna jest w ponad 90 krajach na sześciu kontynentach. INGLOT także rozwija i wzmacnia swoje nowe kanały komunikacji z klientami. Priorytetem jest zapewnienie pełnej dostępności oferty dla wszystkich nabywców. INGLOT na tym polu odnosi międzynarodowe sukcesy, ambitnie podchodząc do zwiększania zasięgu swojej działalności.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów “Po licznych analizach i dyskusjach zdecydowaliśmy, że nasze wymagania w zakresie bezpieczeństwa, wydajności, skalowalności i niezawodności, a także w sferze finansowej, najlepiej spełni Akamai Technologies we współpracy ze swoim autoryzowanym partnerem, firmą Advatech. Platforma Akamai posiada ogromne możliwości w zakresie dostarczania treści, a jej użytkownicy doceniają funkcjonalność wbudowanych mechanizmów anty-DdoS, WAF, BOT Manager, Identity, czy ZeroTrust. Dzięki temu możemy być szybsi i sprawniejsi od cyberprzestępców. Platforma Akamai daje także szerokie perspektywy na przyszłość – nasze potrzeby związane z rozwojem i koniecznością zagwarantowania bezpieczeństwa kolejnym obszarom funkcjonalnym będą także mogły być obsługiwane w ramach posiadanego już rozwiązania” – mówi Piotr Kotkowski, Kierownik e-commerce ds. rozwoju w INGLOT.

Podobne decyzje zapadły w firmie Wojas SA z branży modowej. Wojas SA jest jednym z największych i najbardziej cenionych polskich producentów obuwia, który dysponuje siecią blisko 180 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji, Czechach, Białorusi i Węgrzech oraz produkuje co roku kilkaset tysięcy par obuwia. Rosnąca sprzedaż w kanale e-commerce, liczne nowinki technologiczne zwiększające atrakcyjność zakupów w internecie oraz oczekiwania klientów skłoniły menedżerów firmy do poszukania odpowiedniej platformy technologicznej zdolnej do zapewnienia bezpiecznego użytkowania ich aplikacji webowych. I tym razem wybór padł na zgrany duet Akamai Technologies oraz Advatech.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów “Rozwój e-commerce jest dla nas jednym z głównych celów biznesowych. Marka Wojas jest świetnie znana w Polsce i za granicą. Natomiast technologicznie również dążymy do bycia the top of the top. Podjęliśmy decyzje o przejściu na platformę Akamai, ponieważ szukaliśmy rozwiązania, które zapewni 100% dostępność, możliwość skalowania oraz bezpieczeństwo naszych serwisów sprzedażowych. Platforma zapewnia lepszą transparentność, wydajność i ochronę przed cyber-zagrożeniami od tych powszechnie dostępnych na rynku. Dodatkowy moduł Image Manager, który wzięliśmy pod uwagę, upraszcza i optymalizuje sposób dostarczania treści graficznych pod kątem zarówno urządzeń jak i rodzajów przeglądarek używanych przez naszych klientów, co nie pozostaje bez wpływu na szybkość działania serwisów oraz tzw. „user experience”. Decyzja zapadła szybko i była relatywnie prosta do podjęcia – Akamai i Advatech dawały gwarancję sprostaniu wyznaczonym zadaniom” – twierdzi Michał Wojas, Dyrektor e-commerce w Wojas SA.

Firma Cool Sport zrodziła się z pasji do sportów ekstremalnych. W ofercie dystrybucyjnej Cool Sport znajdują się takie marki jak Brixton, Etnies, Es, Emerica, Altamont, Thirty Two, Volcom, Element, Supra, Krew, C1rca, Dirty Velvet, Northwave, Drake, Dragon, Von Zipper i Level. W firmie Cool Sport również priorytetowa okazała się kwestia sprawnego dostarczania treści do serwisu internetowego. Wzrost liczby klientów korzystających z mobilnej wersji firmowej aplikacji wymagał użycia takich narzędzi, które mogłyby zapewnić kompromis pomiędzy jakością a czasem ładowania zdjęć i treści do serwisu. Niezbędna była optymalizacja grafiki pod kątem używanego przez klientów sprzętu, modeli, rozmiarów i rozdzielczości ekranów, a także używanych przeglądarek. Wymagało to nie tylko przygotowania setek szablonów graficznych na potrzeby konkretnych urządzeń mobilnych, ale i odpowiedniej platformy, która byłaby w stanie bezpiecznie dostarczać taką zawartość.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów “Początkowo rozważaliśmy wykorzystanie platformy Akamai wyłącznie do zarządzania prezentowaną treścią, jednak wraz z kolejnymi etapami prac przekonaliśmy się, że platforma Akamai jest doskonałym rozwiązaniem dla zapewnienia absolutnego bezpieczeństwa i stabilności całego systemu” – mówi Jakub Galewski, Software Engineer w Cool Sport. “Zespół Akamai i Advatech wykazał się dużym zrozumieniem naszych potrzeb, pomagając nam podczas doboru i konfiguracji odpowiednich narzędzi. Rewolucja technologiczna jakiej dokonaliśmy pozwala nam jeszcze lepiej wykorzystać potencjał dostępnych rozwiązań i drastycznie przyspieszyć nasz rozwój – bez obawy o kwestie bezpieczeństwa i wydajności systemu dostarczania treści” – dodaje Jakub Galewski.

Wdrożenia platformy Akamai w LPP, w firmach INGLOT, Wojas, czy Cool Sport dowodzą, że bardzo dobry produkt w rękach doświadczonego integratora jest wart każdej ceny. Bez odpowiedniego bezpieczeństwa i wydajności w dostarczaniu treści do aplikacji webowych, nie można mówić o poważnej obecności firmy w kanale e-commerce.

Polskie firmy z branży e-commerce stawiają na bezpieczeństwo swoich klientów W ciągu ostatniego roku skupiliśmy się na działaniach skierowanych dla sektora e-commerce. Razem z Akamai Technologies wdrażamy dedykowane rozwiązania, które doskonale adresują potrzeby naszych klientów, których biznes opiera się o aplikacje webowe. Zapewniamy stabilność oraz bezpieczeństwo działania sklepów internetowych. Jestem pewna, że to dopiero początek szybkiego rozwoju naszych działań dla e-commerce” – mówi Anna Błażejczak, Key Account Manager z Advatech.
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *