Biznes
Przemysł mniej zainteresowany internetowymi społecznościami?
Z przeprowadzonego przez firmę IFS badania wynika, że na przestrzeni trzech ostatnich lat zmienił się kontekst zainteresowania mechanizmami społecznościowymi w przedsiębiorstwach przemysłowych. Spadło m.in. zainteresowanie integracją rozwiązań klasy ERP z internetowymi społecznościami.
Wyniki przeprowadzonej w sierpniu br. analizy zestawiono z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2010 roku. Trzy lata temu niemal 60% badanych uznało dostęp do mediów społecznościowych za potencjalnie istotny czynnik brany pod uwagę podczas wyboru oprogramowania klasy ERP. Analizy przeprowadzone w sierpniu br. pokazują, że taką opinię podziela tylko niecałe 55% ankietowanych przedstawicieli kadry zarządzającej ze średnich i dużych przedsiębiorstw światowego sektora przemysłowego. Warto dodać, że obsługa mechanizmów społecznościowych jest rzadziej brana pod uwagę jako czynnik wyboru rozwiązania ERP wśród większych organizacji.
Autorzy badania podkreślają jednak, że rośnie zainteresowanie praktycznymi narzędziami, często opartymi na funkcjach społecznościowymi. Gros oczekiwań w tym zakresie dotyczy jednak obszarów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu, pracy zespołowej oraz gromadzenia informacji o działaniach konkurentów. „Integracja całych portali społecznościowych z systemem ERP wydaje się coraz mniej ciekawym pomysłem, rośnie za to zainteresowanie konkretnymi, użytecznymi funkcjami oraz metodami komunikacji, które urzekły rzesze fanów mediów społecznościowych” – uważa David Anderson, dyrektor IFS Labs. „Elementy koncepcji przedsiębiorstwa 2.0 włączyliśmy już do naszego systemu ERP — IFS Applications — w postaci rozwiązania IFS Talk. Nie zakłada ona jednak integracji z publicznymi portalami społecznościowymi. Jest to raczej przykład wykorzystania funkcji, do których użytkownicy się przyzwyczaili i które uważają za atrakcyjne w takich witrynach, jak Facebook czy Yammer. Pozwala to efektywniej i bardziej intuicyjnie komunikować się w bezpiecznym środowisku. Ponadto zwiększa poziom wykorzystania systemu, a ponieważ aplikacja działa bezpośrednio w infrastrukturze przedsiębiorstwa, pomaga budować bazę wiedzy organizacji” – dodaje szef działu IFS Labs.