Sztuczna inteligencjaRynek

Żabka rozszerza współpracę z Microsoft w zakresie AI

Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem tej technologii w czterech kluczowych obszarach. Są to: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów. Żabka – jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej – wspólnie z Microsoft będzie pracować nad zastosowaniem inteligentnego asystenta. Wesprze on pracę 2,5 tysiąca pracowników sieci.

Żabka rozszerza współpracę z Microsoft w zakresie AI

Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Oznacza to jeszcze większe otwarcie na naukę nowych kompetencji i wymiany wiedzy z zakresu najnowszych technologii.

Jak już wspomniano, w ramach partnerstwa firma zapewni 2,5 tysiącom pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Będzie on “zaszyty” w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams. Pomoże szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz uwolni czas pracowników na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych. Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu maila, zaprojektuje prezentację czy wesprze w efektywnym planowaniu tygodnia.

“Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów” – skomentował Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Żabka – pionier innowacji

Wieloletnia współpraca Żabki i Microsoft zaowocowała już wieloma rozwiązaniami opartymi o najbardziej innowacyjne technologie. Od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano podczas największej konferencji retail na świecie. Mowa a NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku. Żabka była jedną z nielicznych firm z Europy, które otrzymały zaproszenie do udziału w tym prestiżowym wydarzeniu.

Przypomnijmy, że pierwszy sklep Żabka Nano – w którym płatność za zakupy pobierana jest automatycznie – powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu. Obecnie Grupa Żabka zarządza siecią 50 sklepów autonomicznych w Europie. Firma od lat jest pionierem innowacji. Jako pierwszy detalista w Europie wdrożyła Microsoft Cloud for Sustainability, utworzyła największy Azure Marketplace w Europie Środkowej i od lat inwestuje w rozwiązania oparte na AI.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *