Branża ITRynekPolecane tematy
Znamy laureatów pierwszej polskiej edycji Global Impact Challenge!
Zwycięzcami zostały projekty Luna Wojciecha Daniło i Marcina Kostrzewy oraz Cardio Technology Kamila Adamczyka. Projekty te skupiają się na upowszechnieniu analizy danych i walką z nowotworem mózgu. Finałowa impreza, która odbyła się w Google Campus Warsaw zgromadziła kilkaset osób.
“Wszyscy i tak jesteście już zwycięzcami” – rozpoczęła wydarzenie Regina Njima, przedstawicielka Singularity University, dyrektorka programu Global Impact Challenge. Finał konkursu zgromadził autorów dziesięciu najlepszych projektów z ponad stu aplikacji, które wpłynęły w tegorocznej premierowej edycji [więcej o finalistach przeczytasz tutaj].
Za obydwoma projektami stoi niesamowita technologia. Pierwszy – Luna – to platforma do przetwarzania danych, która spowoduje, że Big Data stanie się równie popularne jak excel. Dzięki niej praca z wszelkimi rodzajami danych stanie się szybsza i bardziej powszechna. Zastosowania Luny mogą być nieskończone, np. optymalizacja decyzji biznesowych, bioinformatyka, bezpieczeństwo (computer vision), architektura czy grafika komputerowa. “Luna ma potencjał do poprawy życia ludzi na całym świecie. Poświęcamy temu projektowi całe swoje życie i jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że dalszy jej rozwój będzie możliwy w tak niesamowitym środowisku” – mówił Wojciech Daniło, LUNA, laureat SingularityU Poland Global Impact Challenge 2018. “Liczymy, że współpraca z największymi innowatorami na świecie pomoże nam zmienić krajobraz przetwarzania danych na zawsze” – dodał Marcin Kostrzewa, LUNA, laureat SingularityU Poland Global Impact Challenge 2018.
Drugi – Cardio Technology – to projekt podejmujący prace nad sono-elektrycznym implantem, który ma pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Technologia Tumor Treating Field stworzy warunki do prowadzenia skutecznej terapii bez efektów ubocznych, typowych dla klasycznych metod walki z nowotworami. Już osiągniętym efektem jest wydłużenie życia pacjenta z roku do dwóch lat, a w planach zwielokrotnienie tego wyniku. “Jak byłem na drugim roku studiów, byłem świadkiem jak lekarz przekazuje pacjentowi diagnozę i postanowiłem, że chcę dać nadzieję ludziom z nowotworem. Wierzę, że wyjazd do Doliny Krzemowej pomoże zrealizować to marzenie. Jestem niesamowicie szczęśliwy” – wspomina Kamil Adamczyk, Cardio Technology, laureat SingularityU Poland Global Impact Challenge 2018.
Wyboru laureatów dokonało jury w składzie: Sebastian Kulczyk (inwestor), Jowita Michalska (Digital University), Supreet Singh Manchanda (inwestor VC i anioł biznesu), Regina Njima (Singularity University), Maciej Noga (Grupa Pracuj) oraz Tomáš Krsek (Škoda). “Tegoroczna premierowa edycja zostanie zapamiętana, jako ta z niesamowicie wysokim poziomem. Niezmiernie ciężko było wybrać te najlepsze projekty. Jestem pewna, że o każdym z dzisiejszych finalistów usłyszymy jeszcze w przyszłości” – Jowita Michalska, juror, założycielka Digital University.
Zwycięzcy wyjadą teraz do Doliny Krzemowej i rozpoczną 10-tygodniowy program inkubacyjny Singularity University (7 tygodni w siedzibie organizacji w NASA Research Center, 3 tygodni wdrożeniowych w Polsce). “Singularity University otworzyło mi oczy na to, że nawet w najbardziej tradycyjnych branżach, w które jestem zaangażowany, tuż za rogiem czai się zmiana, innowacja, która za chwile gruntownie przemodeluje ten biznes. Trzeba być bardzo czujnym, żeby nie przegapić tego momentu” – mówił Sebastian Kulczyk, o tym co dała mu wizyta w Singularity University.
Organizatorem Global Impact Challenge jest fundacja Digital University. Konkurs wsparli finansowo Sebastian Kulczyk, Grupa Pracuj, Fundacja PFR oraz Finastra. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęły ambasady Stanów Zjednoczonych, Izraela, Centrum Nauki Kopernik oraz Startup Poland.