CDOCase StudyRynek
Jak DXC Technology transformuje cyfrowo Manchester United
W lipcu ubiegłego roku Manchester United – jeden z najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich na świecie – i DXC Technology ogłosiły podjęcie wieloletniego partnerstwa technologicznego, które skupia się na cyfrowej transformacji, optymalizacji technologii i rozwoju innowacji klubu. Jak minął pierwszy rok tej współpracy?
Wspomniane partnerstwo początkowo koncentrowało się na trzech głównych działaniach: zapewnieniu dostępności cyfrowej, zwiększeniu zaangażowania fanów i opracowaniu mapy drogowej transformacji cyfrowej. Dalsza współpraca ma natomiast na celu utrzymanie cyfrowych właściwości Manchester United oraz zbliżenie globalnej społeczności fanów klubu za pomocą technologii, oferując wzbogacone wrażenia piłkarskie.
I tak, DXC zapewniło przede wszystkim nieprzerwany czas pracy i dostępność krytycznych platform cyfrowych klubu – bez pogorszenia wydajności w okresach największego zapotrzebowania. Firma umożliwiła Manchesterowi United uruchomienie Systemu Zarządzania Treścią w połączeniu z Systemem Zarządzania Zasobami Cyfrowymi. Obsługuje on zawartość strony manutd.com i natywnej aplikacji klubu. W efekcie liczba aktywnych użytkowników aplikacji od chwili rozpoczęcia współpracy z DXC wzrosła o 78%. Z kolei oficjalna aplikacja klubu jest najczęściej pobieraną apką sportową w ponad 68 krajach świata.
Dowodem na to, że fani chętnie korzystają zarówno z aplikacji, jak i platform internetowych, jest fakt, że liczba średnich dziennych aktywnych użytkowników wzrosła o 30% rok do roku. Fani spędzają więcej czasu z drużyną online, a łączna liczba odsłon w aplikacji wzrosła o 61%, a w sieci o 48%. Przy wzroście liczby wyświetleń wideo na obu platformach o 226%, jasne jest, że użytkownicy są znacznie bardziej zaangażowani w aplikację i stronę internetową.
Innowacyjny plan transformacji cyfrowej i koncentracja na danych
DXC odegrało również kluczową rolę w stworzeniu długoterminowego planu transformacji klubu, który jest dostosowany do strategicznych celów organizacji. Dzięki szczegółowym badaniom i analizom zidentyfikowano realne potrzeby klubu – następnie wspólny zespół Manchester United i DXC Technology ustanowił skuteczne procesy zmian, by umożliwić szerokie usprawnienia operacyjne oparte na nowych technologiach.
Rdzeniem wkładu DXC we wzmacnianie pozycji biznesowej zarówno w przypadku Manchester United, jak i innych partnerów, jest ustanowienie standardowej architektury referencyjnej i ram najlepszych praktyk. Jak wskazują przedstawiciele spółki, pozwala to na zintegrowane zbieranie danych oraz umożliwia uzyskiwanie istotnych informacji, by każda organizacja podczas podejmowania decyzji mogła bazować na pełnej wiedzy na temat biznesu.
Dzięki integracji źródeł danych w ramach jednej platformy, DXC pomaga odblokować potencjał danych klubu. Nowa platforma łączy informacje ze stron internetowych, systemów CRM, mediów społecznościowych i kampanii e-mailowych, by stworzyć głębokie połączenie między klubem, a jego bazą fanów. DXC i zespół Business Intelligence Manchester United mogą teraz dostarczać informacje oparte na danych, by wspierać różnorodne aspekty złożonego biznesu, umożliwiając podejmowanie bardziej świadomych i szybszych decyzji, podsumowują przedstawiciele DXC Technology.