Rynek

Apple szykuje konkurencję dla Netflixa?

Plotki o tym, że Apple planuje uruchomić własny subskrypcyjny serwis telewizyjny, czyli bezpośredniego konkurenta dla usług Netflix, Amazon Video czy Hulu pojawiają się już od kilku lat. Wiele jednak wskazuje na to, że ten tajemniczy projekt może zostać wkrótce zrealizowany. Wedle nieoficjalnych doniesień Apple zamierza uruchomić taką usługę już na początku przyszłego roku.

Apple szykuje konkurencję dla Netflixa?

Zdaniem anonimowych informatorów, na których powołuje się serwis The Information, serwis Apple’a miałby wystartować już w pierwszej połowie przyszłego roku. Początkowo byłby on dostępny najpewniej na terenie Stanów Zjednoczonych, jednak jak wynika z nieoficjalnych doniesień docelowo Apple zamierza uruchomić usługę o zasięgu globalnym. Aby to zrealizować, firma ma szybko, choć stopniowo rozszerza zasięg na ok. 100 krajów, w których prowadzi obecnie działania biznesowe. Z nieoficjalnych doniesień wynika również, że usługa Apple ma oferować przede wszystkim materiały produkowane lub kupione na wyłączność. Rozwiązanie Apple ma jednak pozwalać na wykupienie subskrypcji i korzystanie z treści produkowanych przez stacje telewizyjne.

Choć mogłoby się wydawać, że rynek takich usług jest mocno nasycony, to koncern Apple może mieć asa w rękawie – informatorzy cytowanego powyżej serwisu twierdzą bowiem, ze nowy serwis może być dostępny nieodpłatnie dla użytkowników urządzeń Apple – czyli m.in. iPhone’ów, iPadów czy Apple TV.
Niewykluczone jednak, że do korzystania z niego nie wystarczy sam status „posiadacza produktu Apple” – spekuluje się, że być może serwis dostępny będzie wyłącznie z poziomu tych konkretnych urządzeń. To z jednej strony może utrudnić firmie konkurowanie np. z Netflixem, który dostępny jest na wszelkich możliwych platform, od komputerów PC, przez konsole do gier, aż po telewizory smart, ale z drugiej – może też pomóc jej w zwiększeniu popytu na nieco zapomniany dziś odtwarzacz multimedialny Apple TV.

Apple nie komentuje tych doniesień. Ostatnie działa firmy wydają się jednak potwierdzać, że jej szefostwo na poważnie myśli o zaoferowaniu subskrypcyjnej usługi wideo na żądanie. Szacuje się, że tylko w bieżącym roku Apple wydał ok. miliarda USD na produkcję nowych seriali i filmów, angażując w swoje przedsięwzięcia z tej dziedziny m.in. Rona Moore’a (scenarzystę Star Treka oraz współtwórcę cenionego remake’u serialu Battlestar Galactica) czy Oprah Winfrey (gwiazdę amerykańskiego talk-show).

Dodajmy, że obecnie najpopularniejszym serwisem VoD pozostaje Netflix, z którego na całym świecie korzysta ok. 125 mln użytkowników. Drugie miejsce zajmuje Amazon Prime Video, przy czym oszacowanie dokładnej liczby użytkowników usług wideo firmy Amazon jest trudniejsze ponieważ Amazon oferuje swoje usługi w pakietach.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *