BiznesPolecane tematy

Czy BlackBerry Classic odzyska zaufanie klientów biznesowych?

Terminale BlackBerry Bold i BlackBerry Curve do dziś mają wielu zwolenników, nie tylko wśród użytkowników korporacyjnych. Obecnie jednak, kilka lat od premiery urządzenia te pełnią rolę drugiego lub trzeciego urządzenia mobilnego. Kanadyjski koncern, wprowadzając na rynek smartfon BlackBerry Classic chce na nowo podbić serca takich użytkowników. Czy ma szansę?

Czy BlackBerry Classic odzyska zaufanie klientów biznesowych?

Mija tydzień odkąd kanadyjski koncern oficjalnie uruchomił sprzedaż nowego smartfona wyposażonego w fizyczną klawiaturę, z której w przeszłości słynęły urządzenia BlackBerry. Telefon BlackBerry Classic wyposażono w 3,5-calowy ekran dotykowy oraz pełną, fizyczną klawiaturę QWERTY. Urządzenie bazuje na środowisku operacyjnym BlackBerry 10. Jest wyposażone w taktowany zegarem 1,5 Ghz procesor Qualcomm MSM 8960, 2 GB pamięci RAM oraz 16 GB pamięci flash. Zmianą względem oferowanych do tej pory urządzeń ma być także wydłużony czas pracy na – wbudowanym na stałe – akumulatorze. BlackBerry Classic wyposażono w baterię o minimalnej pojemności 2512 mAh. Ma ona pozwalać nawet na 15 dni działania telefonu w trybie czuwania. Urządzenie wyposażono też w, znane z urządzeń BlackBerry Bold i BlackBerry Curve, elementy interfejsu.

Firma zamierza oferować przede wszystkim rozwiązania skierowane do użytkowników biznesowych oraz pracowników agencji rządowych.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że ten swoisty powrót do korzeni jest bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania klientów. I faktycznie, nie brakuje przecież osób, które nadal korzystają z popularnych kilka lat temu terminali BlackBerry. Dla większości użytkowników nie są to jednak podstawowe urządzenia mobilne – BlackBerry przegrał w konkurencji z telefonami firm takich jak Apple, czy Samsung. Nic więc dziwnego, że premiera Blackberry Classic ma wpisywać się w obecną strategię rynkową kanadyjskiego koncernu. Firma zamierza – ponownie – oferować przede wszystkim rozwiązania skierowane do użytkowników biznesowych oraz pracowników agencji rządowych. Zapowiadana jest też nowa, skierowana do klientów biznesowych, linia oprogramowania biznesowego.

Urządzenie BlackBerry Classic wyposażone jest w taktowany zegarem 1,5 Ghz procesor Qualcomm MSM 8960, 2 GB pamięci RAM oraz 16 GB pamięci flash.

Jest to odejście od zapowiedzianej od 2008 roku i ostatecznie wprowadzonej w życie w 2012 roku strategii skoncentrowanej wokół rynku konsumenckiego. Szczególny nacisk położono wtedy na urządzenia wyposażone w ekran dotykowy. Zapowiadano wówczas także, że urządzenia mobilne BlackBerry będą konkurować m.in. z telefonami Apple. W myśl tych planów, niecałe dwa lata temu stanowisko dyrektora kreatywnego firmy BlackBerry objęła piosenkarka Alicia Keys. Powierzono jej odpowiedzialność za koordynację współpracy z dostawcami aplikacji oraz usług dla platformy BlackBerry. Alicia Keys miała też odpowiadać za współpracę z partnerami firmy BlackBerry. Rzecz jasna była też zaangażowana w promocję telefonów linii BlackBerry 10 wśród konsumentów oraz celebrytów. Ostatecznie jednak, w styczniu 2014 roku władze koncernu poinformowały o zakończeniu współpracy z piosenkarką.

Czy nowoczesny telefon bezpośrednio wykorzystujący rozwiązania znane z powszechnych swego czasu i w niektórych branżach terminali BlackBerry pomoże kanadyjskiemu producentowi odzyskać popularność wśród użytkowników biznesowych? W Internecie pojawiają się już pierwsze – mocno zróżnicowane – opinie osób, które nabyły nowe urządzenie w przedsprzedaży, to na szeroką skalę dystrybucja BlackBerry rozpocząć ma się 31 grudnia.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *