BiznesRynekPolecane tematy
Cyfrowa transformacja siłą napędową czwartej rewolucji przemysłowej
Za nami konferencji Microsoft dla Biznesu 2016. Jej tematem przewodnim była cyfrowa transformacja, jako symbol czwartej rewolucji przemysłowej, a zarazem sposób na kompleksowe wzmocnienie potencjału przedsiębiorstw, pracowników oraz gospodarki. Nie brakowało też dyskusji oraz prezentacji rozwiązań biznesowych i branżowych firmy Microsoft.
Ponad 500 osób wzięło udział w tegorocznej konferencji Microsoft dla Biznesu. Spotkanie było okazją do poznania konkretnych przykładów wykorzystania narzędzi Microsoft do podniesienia jakości obsługi klientów w cyfrowych kanałach komunikacji oraz skutecznego wykorzystania gromadzonych informacji do rozwoju innowacyjnych produktów i usług. „Cyfrowa transformacja daje siłę napędową dla czwartej rewolucji przemysłowej, której jesteśmy obecnie świadkami. Wprowadza ona nową jakość, która sprawia, że świat przeskoczy barierę ograniczeń związanych z produktywnością, współpracą i dalszym rozwojem ludzi, firm i gospodarek” – przekonywał Ronald Binkofski, Dyrektor Generalny Microsoft podczas sesji otwierającej konferencję.
Podczas konferencji odbyła się też debata poświęcona zakresowi użycia dostępnych technologii cyfrowych w polskich i światowych firmach. Punktem wyjścia do dyskusji na ten temat był Indeks Cyfryzacji opracowany przez analityków firmy McKinsey. Wynika z niego, że poziom wykorzystania technologii cyfrowych w polskich firmach jest o jedną trzecią (34 proc.) niższy niż w firmach z krajów Europy Zachodniej. W tempie zbliżonym do średniej zachodniej po nowoczesne technologie sięgają polskie firmy z sektorów: finansowego, farmaceutycznego, mediów i sprzedaży detalicznej. W pozostałych branżach skala wykorzystania dostępnych rozwiązań jest istotnie niższa od konkurencyjnych firm zachodnich. Określane mianem “opóźnionych cyfrowo” branże to m.in. ochrona zdrowia, produkcja przemysłowa, edukacja, górnictwo oraz energetyka.
O swoich doświadczeniach we wprowadzaniu zmian cyfrowych mówili m.in. przedstawiciele Banku Millennium, firmy eBilet, a także Krajowego Rejestru Długów i Poczty Polskiej. „Cyfrowa transformacja dotyka obecnie kilku obszarów działalności biznesowej. Z jednej strony dotyczy rozpoznania potrzeb klientów i zaangażowania ich we wszystkich kanałach komunikacji. Kolejny obszar obejmuje kreowanie efektywnego miejsca komunikacji i współpracy wewnątrz organizacji. Trzeci filar stanowi cyfryzacja procesów biznesowych, zaś czwarty oznacza kreowanie nowych produktów dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych” – podsumował Dariusz Piotrowski, członek zarządu Microsoft.
W tempie zbliżonym do średniej zachodniej po nowoczesne technologie sięgają polskie firmy z sektorów: finansowego, farmaceutycznego, mediów i sprzedaży detalicznej. W pozostałych branżach skala wykorzystania dostępnych rozwiązań jest istotnie niższa od konkurencyjnych firm zachodnich. Określane mianem “opóźnionych cyfrowo” branże to m.in. ochrona zdrowia, produkcja przemysłowa, edukacja, górnictwo oraz energetyka.
Udział w konferencji był też okazją do poznania możliwości rozwiązań biznesowych i branżowych, a także usług chmurowych firmy Microsoft opartych na platformie Azure. Wśród szeroko prezentowanych rozwiązań znalazła się też nowoczesna platforma Dynamics 365. Stanowi ona – udostępniane w modelu chmurowym – połączenie opartych na wspólnym modelu danych funkcjonalności dotąd oferowanych w ramach systemów ERP – Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX oraz oprogramowania Dynamics CRM. „Microsoft Dynamics 365 powstał w efekcie wieloletniej analizy potrzeb biznesowych klientów. Dajemy firmom możliwość korzystania z szerokiego pakietu funkcjonalności, które mogą być dobrane w zależności od potrzeb, tak by pakiet rozwijał się razem z firmą. Użytkownicy mogą korzystać ze znanego środowiska Microsoft, co podnosi produktywności i eliminuje koszty szkoleń. Dodatkowo, wbudowana analityka biznesowa pozwala na lepsze i trafniejsze decyzje” – mówi Stefania Tempłowicz, Technology Solutions Professional w firmie Microsoft. “Dzięki wykorzystaniu pełnego spektrum usług w chmurze Microsoft Azure, np. Machine Learning, rozwiązanie pozwala prognozować szanse sprzedażowe” – dodaje.
Wśród szeroko prezentowanych rozwiązań znalazła się też nowoczesna platforma Dynamics 365. Stanowi ona – udostępniane w modelu chmurowym – połączenie opartych na wspólnym modelu danych funkcjonalności dotąd oferowanych w ramach systemów ERP – Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX oraz oprogramowania Dynamics CRM.
Z kolei wśród prezentowanych rozwiązań wyspecjalizowanych branżowo znalazły się m.in. narzędzia i usługi dla sektora handlu detalicznego, produkcji, sektora publicznego, logistyki, a także usług profesjonalnych i usług finansowych. O swoich doświadczeniach, trendach oraz możliwościach efektywnego zastosowania rozwiązań biznesowych Microsoft mówili przedstawiciele partnerów firmy Microsoft, użytkownicy technologii koncernu, a także – eksperci. Partnerem merytorycznym konferencji Microsoft dla Biznesu 2016 była firma doradcza PwC. ITwiz był jednym z patronów medialnych konferencji.