BiznesRynekPolecane tematy

Cyfrowa transformacja siłą napędową czwartej rewolucji przemysłowej

Za nami konferencji Microsoft dla Biznesu 2016. Jej tematem przewodnim była cyfrowa transformacja, jako symbol czwartej rewolucji przemysłowej, a zarazem sposób na kompleksowe wzmocnienie potencjału przedsiębiorstw, pracowników oraz gospodarki. Nie brakowało też dyskusji oraz prezentacji rozwiązań biznesowych i branżowych firmy Microsoft.

Cyfrowa transformacja siłą napędową czwartej rewolucji przemysłowej

Ponad 500 osób wzięło udział w tegorocznej konferencji Microsoft dla Biznesu. Spotkanie było okazją do poznania konkretnych przykładów wykorzystania narzędzi Microsoft do podniesienia jakości obsługi klientów w cyfrowych kanałach komunikacji oraz skutecznego wykorzystania gromadzonych informacji do rozwoju innowacyjnych produktów i usług. „Cyfrowa transformacja daje siłę napędową dla czwartej rewolucji przemysłowej, której jesteśmy obecnie świadkami. Wprowadza ona nową jakość, która sprawia, że świat przeskoczy barierę ograniczeń związanych z produktywnością, współpracą i dalszym rozwojem ludzi, firm i gospodarek” – przekonywał Ronald Binkofski, Dyrektor Generalny Microsoft podczas sesji otwierającej konferencję.

Podczas konferencji odbyła się też debata poświęcona zakresowi użycia dostępnych technologii cyfrowych w polskich i światowych firmach. Punktem wyjścia do dyskusji na ten temat był Indeks Cyfryzacji opracowany przez analityków firmy McKinsey. Wynika z niego, że poziom wykorzystania technologii cyfrowych w polskich firmach jest o jedną trzecią (34 proc.) niższy niż w firmach z krajów Europy Zachodniej. W tempie zbliżonym do średniej zachodniej po nowoczesne technologie sięgają polskie firmy z sektorów: finansowego, farmaceutycznego, mediów i sprzedaży detalicznej. W pozostałych branżach skala wykorzystania dostępnych rozwiązań jest istotnie niższa od konkurencyjnych firm zachodnich. Określane mianem „opóźnionych cyfrowo” branże to m.in. ochrona zdrowia, produkcja przemysłowa, edukacja, górnictwo oraz energetyka.

Cyfrowa transformacja siłą napędową czwartej rewolucji przemysłowej

O swoich doświadczeniach we wprowadzaniu zmian cyfrowych mówili m.in. przedstawiciele Banku Millennium, firmy eBilet, a także Krajowego Rejestru Długów i Poczty Polskiej. „Cyfrowa transformacja dotyka obecnie kilku obszarów działalności biznesowej. Z jednej strony dotyczy rozpoznania potrzeb klientów i zaangażowania ich we wszystkich kanałach komunikacji. Kolejny obszar obejmuje kreowanie efektywnego miejsca komunikacji i współpracy wewnątrz organizacji. Trzeci filar stanowi cyfryzacja procesów biznesowych, zaś czwarty oznacza kreowanie nowych produktów dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych” – podsumował Dariusz Piotrowski, członek zarządu Microsoft.

W tempie zbliżonym do średniej zachodniej po nowoczesne technologie sięgają polskie firmy z sektorów: finansowego, farmaceutycznego, mediów i sprzedaży detalicznej. W pozostałych branżach skala wykorzystania dostępnych rozwiązań jest istotnie niższa od konkurencyjnych firm zachodnich. Określane mianem „opóźnionych cyfrowo” branże to m.in. ochrona zdrowia, produkcja przemysłowa, edukacja, górnictwo oraz energetyka.

Udział w konferencji był też okazją do poznania możliwości rozwiązań biznesowych i branżowych, a także usług chmurowych firmy Microsoft opartych na platformie Azure. Wśród szeroko prezentowanych rozwiązań znalazła się też nowoczesna platforma Dynamics 365. Stanowi ona – udostępniane w modelu chmurowym – połączenie opartych na wspólnym modelu danych funkcjonalności dotąd oferowanych w ramach systemów ERP – Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX oraz oprogramowania Dynamics CRM. „Microsoft Dynamics 365 powstał w efekcie wieloletniej analizy potrzeb biznesowych klientów. Dajemy firmom możliwość korzystania z szerokiego pakietu funkcjonalności, które mogą być dobrane w zależności od potrzeb, tak by pakiet rozwijał się razem z firmą. Użytkownicy mogą korzystać ze znanego środowiska Microsoft, co podnosi produktywności i eliminuje koszty szkoleń. Dodatkowo, wbudowana analityka biznesowa pozwala na lepsze i trafniejsze decyzje” – mówi Stefania Tempłowicz, Technology Solutions Professional w firmie Microsoft. „Dzięki wykorzystaniu pełnego spektrum usług w chmurze Microsoft Azure, np. Machine Learning, rozwiązanie pozwala prognozować szanse sprzedażowe” – dodaje.

Wśród szeroko prezentowanych rozwiązań znalazła się też nowoczesna platforma Dynamics 365. Stanowi ona – udostępniane w modelu chmurowym – połączenie opartych na wspólnym modelu danych funkcjonalności dotąd oferowanych w ramach systemów ERP – Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX oraz oprogramowania Dynamics CRM.

Z kolei wśród prezentowanych rozwiązań wyspecjalizowanych branżowo znalazły się m.in. narzędzia i usługi dla sektora handlu detalicznego, produkcji, sektora publicznego, logistyki, a także usług profesjonalnych i usług finansowych. O swoich doświadczeniach, trendach oraz możliwościach efektywnego zastosowania rozwiązań biznesowych Microsoft mówili przedstawiciele partnerów firmy Microsoft, użytkownicy technologii koncernu, a także – eksperci. Partnerem merytorycznym konferencji Microsoft dla Biznesu 2016 była firma doradcza PwC. ITwiz był jednym z patronów medialnych konferencji.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *