AplikacjeRynek

Funkcje wspierające hybrydowe środowiska pracy w ramach platformy Cisco Webex

Zdaniem ekspertów rynku IT, najbardziej prawdopodobnym modelem pracy po ustąpieniu pandemii koronawirusa będzie ten hybrydowy – realizowany przez członków zespołów częściowo w biurze, a częściowo w trybie home office, aby w ten sposób unikać nagromadzenia dużej liczby pracowników w tym samym miejscu i czasie. W zachowaniu produktywności pracowników, niezależnie od miejsca i urządzenia, z którego pracują, pomóc mają funkcjonalności dostępne na platformie Cisco Webex, przekonują przedstawiciele producenta.

Funkcje wspierające hybrydowe środowiska pracy w ramach platformy Cisco Webex

5 funkcji platformy Cisco Webex wspierających hybrydowe środowiska pracy:

  • Wideo dla wszystkich – wielu pracowników wykonujących pracę zdalną ma problemy z przepustowością sieci, co sprawia, że rezygnują z funkcji wideo. Udoskonalona wersja Cisco Webex pozwala na inteligentne skalowanie rozdzielczości 360p lub niższej tak, aby wyglądała na 720p. Ponadto platforma zwiększa jakość w wybranych, szczególnie istotnych obszarach obrazu wideo jak twarz rozmówcy.
  • Wirtualne, spersonalizowane lub rozmyte tło – jak wskazują specjaliści Cisco, Webex jako pierwsza platforma na rynku oferuje te opcje na każdym rodzaju urządzenia z systemem Windows, iOS i Android. Ponadto użytkownicy mogą sami tworzyć własne tło, a wspomniane funkcje pozwalają ukryć elementy przestrzeni znajdującej się za nimi.
  • Asystent Webex – oferuje mi.in. funkcje robienia notatek czy nagrywania spotkania. Wyszukiwanie w ramach automatycznie przeprowadzonych przez system transkrypcji pozwala z kolei łatwo znaleźć najważniejsze zagadnienia poruszane podczas wielu różnych spotkań.
  • Podgląd udostępniania ekranu – funkcja ta pozwala sprawdzić, co zobaczą pozostałe osoby, zanim zostanie to wyświetlone.
  • Podnoszenie ręki – umożliwia zaznaczenie, że użytkownik chce zabrać głos, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzysta. Platforma automatycznie przenosi też taką osobę na szczyt listy uczestników spotkania.

Bezpieczny powrót do biura

Powrót pracowników do biur wiąże się z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa. Eksperci WHO rekomendują m.in., aby możliwie często dezynfekować biurka, telefony czy klawiatury. Jeżeli to możliwe, warto też unikać dotykania przedmiotów, które nie należą do nas. Cisco Webex umożliwia rozpoczynanie spotkania, wyciszanie, zmiany audio czy współdzielenie ekranu z poziomu telefonu lub laptopa, bez potrzeby dotykania urządzeń telekonferencyjnych – przypominają przedstawiciele producenta. Ponadto można też skorzystać z funkcji sterowania głosowego.

Inna wytyczna mająca podnieść poziom bezpieczeństwa zakłada ograniczenie dużych skupisk ludzi. Jak informują specjaliści Cisco, platforma Webex wyświetla w czasie rzeczywistym informacje, gdy w danej przestrzeni znajduje się zbyt wiele osób na podstawie danych pochodzących z czujników zlokalizowanych w urządzeniach w pomieszczeniu. Również zestawy słuchawkowe Cisco automatycznie logują i wylogowują użytkownika ze wspólnych stacji roboczych, gdy zaczyna on lub kończy pracę – to funkcjonalność przydatna w organizacjach, które wdrożyły system rotacyjny i współdzielenie biurek, chcąc ograniczyć liczbę osób pracujących z siedziby organizacji.

Mówiąc o bezpieczeństwie hybrydowych środowisk pracy, należy też pamiętać o jego aspekcie cyfrowym. Cisco Webex od początku oferuje szyfrowanie end-to-end i wciąż rozwija funkcje bezpieczeństwa, pozwalając działom IT na zapewnienie pracownikom najwyższego możliwego poziomu cyberochrony. Najnowszym przykładem jest objęcie Webex Meetings szyfrowaniem AES-256-GCM, podsumowują przedstawiciele Cisco.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *