RynekPolecane tematy
Huawei wzmacnia pozycję na polskim rynku laptopów
W sierpniu br. Huawei zanotował na polskim rynku niemal ośmiokrotny wzrost sprzedaży laptopów serii MateBook – na zakup takiego komputera zdecydowała się niemal ośmiokrotnie większa grupa nabywców niż miesiąc wcześniej. Zdaniem przedstawicieli firmy Huawei skok sprzedaży jest tym bardziej znaczący, że rynek laptopów w Polsce od kilku lat systematycznie się zmniejsza.
Na polskim rynku firma Huawei oferuje komputery przenośne od roku. Wzrost sprzedaży w sierpniu nastąpił krótko po oficjalnym wprowadzeniu na rynek laptopów MateBook X Pro i MateBook D, które dołączyły do oferowanego wcześniej modelu MateBook X. W ujęciu ilościowym sprzedaż komputerów przenośnych Huawei wzrosła w sierpniu o 768 proc. względem lipca br. “Rośniemy szybciej niż prognozowaliśmy, co daje nam podstawę do skorygowania naszych całorocznych celów w górę. To potwierdza, że MateBook D i MateBook X Pro przypadły do gustu polskim konsumentom” – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.
Co ważne, w połowie sierpnia zdecydowano o obniżeniu cen detalicznych modeli z tzw. średniej półki – serii MateBook D. Zdaniem przedstawicieli Huawei ten, wyposażony w ekran o przekątnej 15,6 cala ultrabook wyróżnia się na rynku m.in. niewielką wagą oraz zapewniającą długi czas pracy baterią. Z kolei skierowany do najbardziej wymagających użytkowników MateBook X Pro ma łączyć nowoczesne wzornictwo, niewielki rozmiar i potężną moc obliczeniową. MateBook X Pro został wyposażony w dotykowy ekran FullView o przekątnej 13,9” i rozdzielczości 3K.