BiznesRynekPolecane tematy

IBM będzie rozwijał oprogramowanie biznesowe dla urządzeń Apple

Zgodnie z zapowiedziami IBM zajmie się opracowaniem nowej, zaprojektowanej pod kątem platformy iOS rodziny aplikacji mobilnych odpowiadających potrzebom typowym dla wybranych sektorów gospodarki. Łącznie powstać ma ponad setka wyspecjalizowanych branżowo aplikacji mobilnych. Pierwsze efekty współpracy Apple i IBM mają być widoczne już jesienią. Big Blue będzie również samodzielnie oferował odbiorcom biznesowym telefony i tablety Apple z zainstalowanym fabrycznie, własnym oprogramowaniem biznesowym.

IBM będzie rozwijał oprogramowanie biznesowe dla urządzeń Apple

IBM, we współpracy z firmą Apple, stworzy szereg biznesowych aplikacji mobilnych dla telefonów iPhone i tabletów iPad. Zapowiadane aplikacje mają być projektowane m.in. z myślą o zróżnicowanych potrzebach biznesowych w zakresie bezpieczeństwa, administracji urządzeniami mobilnymi, czy specyfiki obiegu informacji i procesów. Mają też wspierać procesy typowe dla branż takich jak: handel detaliczny, ochrona zdrowia, bankowość, turystyka, transport oraz telekomunikacja. W szczególny sposób wspierane mają być także mechanizmy związane z analizą danych.

Przedstawiciele IBM zapowiadają również zamiar stworzenia oferty, dostępnych w modelu chmurowym, rozwiązań uzupełniających możliwości nowej linii aplikacji biznesowych

Pierwsze aplikacje mają być dostępne dla klientów obu firm jeszcze w tym roku – być może udostępnione zostaną wraz z zapowiadaną na koniec roku, premierą kolejnej wersji środowiska operacyjnego iOS. Przedstawiciele IBM zapowiadają również zamiar stworzenia oferty, dostępnych w modelu chmurowym, rozwiązań uzupełniających możliwości nowej linii aplikacji biznesowych. Zapowiadane usługi mają być zoptymalizowane m.in. pod kątem specyfiki platformy iOS. Na mocy zawartej umowy koncern Apple będzie zaś świadczył usługi wsparcia technicznego dla nowych aplikacji mobilnych IBM.

Niewykluczone, że współpraca Apple i IBM jest ukierunkowana na zdobycie pozycji rynkowej, którą nie tak dawno zajmował koncern BlackBerry.

Zdaniem analityków dla Apple współpraca z IBM oznacza możliwość wzmocnienia pozycji w segmencie korporacyjnym. Z kolei IBM zyskać ma możliwość zwiększenia wpływów ze sprzedaży oprogramowania. Władze Big Blue mają bowiem nadzieję, że do końca przyszłego roku przychody ze sprzedaży oprogramowania stanowić będą przynajmniej połowę rocznych obrotów koncernu.

Niewykluczone jest także, że współpraca obu firm jest w dużej mierze ukierunkowana na zdobycie pozycji rynkowej, którą nie tak dawno w segmencie biznesowych rozwiązań mobilnych zajmował koncern BlackBerry. O ile w 2009 roku udział, działającej wówczas pod nazwą Research In Motion firmy w dynamicznie rozwijającym się światowym rynku zaawansowanych urządzeń mobilnych szacowano na ok. 20%, tak obecnie udziały rynkowe kanadyjskiego producenta w rynku urządzeń klasy smartphone są szacowane na ok. 0,8%. Analitycy IDC prognozują jednocześnie, że w 2018 BlackBerry kontrolować będzie ledwie 0,3% rynku.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *